tilbage

Land Rover Forum  

Index
156755: TD 5 har ikke lyst at starte (27-03-2017 07:51:15)
Gert Nielsen #8134, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.66.167.149)
hej Alle er der nogle der har et fif, jeg har skiftet batteri på min TD 5 , søndag morgen , efter at have sat batteri i starter jeg og køre en tur på genbrugs pladsen ingen problemer ,
meeen så mandag morgen da jeg skal på arbejde sætter jeg nøglen i og opdager den ikke vil starte, så skifter jeg batteri i fjernbetjening da lampe lyser i instrument med rød motor med rød strej over, og tænker ja ja det er jo mandag . så langt så godt, og efter skift kommer der strøm , ud og starter snore lystigt , men den vil sørme ikke starte , og den plejer at springe i gang med det samme, og så er det jeg har mistanke om at der er vrøvl med start spærrer , og det er jo ikke til at forstå da vi alle ved at sir luckas er en stabil samarbejdes partnere :-)
PS jeg har tidligere overvejet at få slået start spærrer fra og den tanke har jeg sørme fået igen
GODE FIF MODTAGES MEGET GERNE
Index
156756: sv: TD 5 har ikke lyst at starte (27-03-2017 10:32:39) (svar på 156755)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.185.35)
Vi kan da starte med at frikende startspærre; dens kerneopgave er at forhindre starter får strøm. Kører pumpe i tank, når nøgle drejes til start? modsat kan være væltesikring i motorrum er sprunget op, skal så trykkes ned. Kan også være sikring til gløderørsrelæ (og luftmassemåler) der er gået, sidder som hængesikring midt i kassen under passagersæde i forb. med multistik, kan være tapet ind. Men jo, glipper det at starte første gang kan Td5 gøre sig umulig at have med at gøre, har måttet aftage kappen på gløderørsrelæ, sidder i kasse under passagersæde har sort kappe, og så trykke kontaktflader sammen, så der kom strøm til gløderør, men max 5-6 sek. og så drejes nøgle til start.
Index
156796: sv: sv: TD 5 har ikke lyst at starte (03-04-2017 13:03:49) (svar på 156756)
Niels J (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 143.97.2.35)
Jeg havde en TD5´er der heller ikke kunne starte, det viste sig at være brandstoffiltret der fik falsk luft.