sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Disco 2 vs. Defender (14-11-2011 08:34:54)
Ib Hammer #0219, reg. mjyl
Verner
Tirsbæk er en del af den jyske højderyg skabt af istiden, dvs med masser af bakker/stigninger. På Tirsbæk har vi en højdeforskel på 79 meter hvilket giver masser af muligheder for seriøs terrænkørsel, ligesom der er forskelligt underlag fra slimet ler til mere eller mindre løst grus/sand og løs skovbund. Ud over det er der stor forskel på hvor der stort set altid står vand i sporene og hvor sporene er mere tørre.
Jeg har selv oplevet de fleste terrænmuligheder her i landet og uden at være beskeden vil jeg mene at Tirsbæk er et af de mest alsidige og bedste områder hvor der er mulighed for at udøve terrænkørsel.
For lige at vende tilbage til det med HDC - hvis man rører bremsen eller speederen på vej ned ad bakke sætter man systemet ud af funktion, men lige så snart man slipper pedalerne igen virker systemet. Kan du garantere at dette ikke skete i det tilfælde du refererer til ?? Netop fordi der var tale om en journalist og en instruktør som måske heller ikke havde tilstrækkeligt kendskab til systemet. Det er jo set før at en fører der er lidt usikker antræder bremsen fordi han synes det går lidt stærkt, men systemet skal altså lige op på den programmerede hastighed før det fungerer. I en Freelander I var denne hastighed sat til omkring 7 km/t.
hilsen
Ib 0219