Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor-optimering - helt forvirret! (22-04-2012 21:16:26)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj
Poul

Kan kan du ikke forklare mig forskellen på det der sker når to forskellige systemer slår brændstoftilførslen fra ved f.eks 4000 omdr/min.

I min verden sætter de begge farten ned, og det sidder også i din 2,5 NA
den er bare så svag i koderne at du kun kan få den til at slå fra hvis du giver fuld gas ved stilstand.

Hvis du nu får din omdrejningsbegrænser justeret til at slå fra ved 2000 omdr.min ja så kan du køre 80 km/t. en 300 TDI kan du godt stille 500 over spec. og få glæde af det, men det vil også øge risikoen for skade på motoren.

Jeg er godt klar over at din bus og lastbil kan tage fulde omdr. op gennem div gear til den når max km/t. det er den forskel der er på et elektronisk og mekanisk system.

Hvis en motor har hk nok er den mekaniske omdrejningsbegrænser i pumpen også en hastighedsbegrænser, og det vil typisk ske i 4. gear da det er der de fleste biler har deres tophastighed, hvis det altså ikke går ned af en lang bakke.

Med venlig hilsen

Per

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "kardankryds"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.