sv: Kaburator 3.5 V8. Hvordan er din erfaring ? (13-10-2012 18:34:53)
Leif Jensen
Hej Henrik
vi har tre land rover med v8, derfor har vi prøvet mange ting.
Indsprøjtning:
Bedre brændstof økonomi men for meget elektronik og svært at fejlfinde på, passer ikke i en defender hvis du spørger mig.
Stomberg:
Ja hvis man er volvo mand er de nok gode nok, jeg har bare aldrig været glad for dem, synes altid membranen revner.
4 portet weber:
God lyd, dårligere brændstof økonomi, dårlige i terræn også med terræn kit, problemer med varme, simpel at justere.
4 portet holly:
som weber, bare dårligere / svære at justere.
4 faldstrøms dellorto:
Super at køre med, bedre optræk, svære at kalibrere, ikke over 3 km/l. Dyre i indkøb, bliver vist ikke produceret mere.
Buick manifold med 2 portet rochester:
Godt set op men er efterhånden blevet svært at finde og reservedele skal hjem fra usa, samme brændstof økonomi som weber 4 portet, hvis du finder sådan et manifold kan en karburator / eller indsprøjtning fra ford monteres ( billigt og nemt at få reservedele til).
Men min favorit er helt sikker su hif 6:
Nemme at justere, nemme at få reservedele til, billige i reparation, nemme at tune med/på, op til 200 hk med originalt manifold, dyre hvis de skal købes som nye, et sæt karburatorer koster det samme som et helt sæt 4 portet. Hvis de er rigtig justeret og i god stand er 9 km/l ikke umuligt. Det er det set op jeg vender tilbage til hver gang og har på alle mine biler idag.
Su hif 44 er de samme bare i mm mål.
Su hs6 fra en p5 eller lignende er ikke velegnet til 4x4 pga. af deres design.
Jeg tror personligt at folk der påstår de er glade for deres 4 portet set op, bare ikke vil indrømme det er dårligt, eller de kommer aldrig i terræn, jeg kender mange der har fortrudt de har monteret det.
Det er kun mine personlige oplevelser, men håber du kan bruge dem til noget.
Mit drømme set op er et boxer manifold med 4 su, men de så sjældne at jeg nok aldrig får et sæt:(
Hilsen Leif