sv: sv: sv: Skifte til 200TDI - igen igen (23-01-2017 20:44:21)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f
Citat PauSe:
>>>
Motorens effekt er vigtig ved ændringen og ikke, om motoren kommer fra en bil med skivebremser på bagakslen.
<<<
Jo Paul, det er særdeleshed vigtigt hvilken bil man vil bruge til sammenligning, der står jo følgende, som jeg også referer i mit indlæg længere oppe:
>>>
• Bilen ombygges, så den kommer til at svare til en original kraftigere variant af
bilen med hensyn til bremser (skiver/tromler/calipre/hjulcylindre/hovedcylinder)
og hjulstørrelse (dækbredde).
<<<
Så derfor skal det være en helt identisk model man skal sammenligne med.
og samme teksthenvisning forsætter med:
>>>
Hvis ikke et af ovenstående tre punkter er opfyldt, skal bilen opfylde følgende to
punkter, hvilket kontrolleres af en prøvningsinstans:
• Kravene til bremsefading for biler i ét af efterfølgende afsnit 1. eller 2 (sidstnævnte
forudsætter bremseskive både for og bag), medmindre bremserne for
hver aksel stammer fra en bil med mindst samme effekt og akseltryk.
• Kravene til bremsekontrol i afsnit E. Udskiftning af bremsesystem.
<<<
Dvs. at man blot skal opfylde ét af de 3 punkter for at motorskiftet kan godkendes.
Og lad os endelig lade være med at blande Skat ind i det lige pt.
Mvh
Kenneth Poulsen