110300:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: fra gl. turbo diesel til 200 tdi (10-04-2011 01:03:08) (svar på
110290)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 78.156.222.27)
Går du ad dydens smalle sti mht. Skattefars accept af motorskift, er det et fedt om 12- ell. 19J. For som Kenneth
korrekt skriver, så findes samme bil og med V8power- 114/136HK.(skifter 1986) Faktisk kan det lønne sig med Skats
accept af projektet, da du ellers meget vel kan komme i gyngen ved hærværkshandlingen (røggastest) til syn, da man tillader turboladede dieselmotorer at forurene mere end sugedieseler.
Videre er det, som beskrevet i den anbefalede engelske side
om convertering, en god ide at få dieselfilterholderen fra
200TDi-setup-et med, den er anderledes end som til 12-19J`en
og vil spare for tilpasningsbøvl. Videre skal der fremstilles
beslag til at holde køler/intercoolerrammen.
Som Stephan bemærker, er 300TDI`en edderraffineret, dog er der mere arbejde med ilægning, herunder påsvejsning af nye motorophæng, mener dog at have set beslag der overflødiggører dette.