113616:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Softtop og offroad (23-08-2011 10:56:06) (svar på
113613)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 188.180.82.50)
Hej alle sammen,
Her et lille pip fra en der har været rundt på låget.
Jeg havde en 90" hardtop, kommer kørende med 80+, der er så en der vælger at se stort på nogle hajtænder, han rammer mit h.baghjul, han køre ca. 50, det puf jeg får gør bilen bliver skubbet ind i kantstenen på et helleanlæg, så begynder luftturen alle hjørner bliver rundet lidt, hele bagakslen bliver revet af, taget er nede og smadre indstrumentbrædtet, forruderammen forsvandt, fordørerudderammer blev kvast, begge øverste hardtop hjørner var banket ind, bagdørsrude smadret, de to små bagruder hoppede ud, det eneste der var i kabinen var det sæde jeg sad i, hardtopsider og sideruderne i toppen var hele. Den lander på bugen, og da skyen af de to sække cement jeg lige havde hentet i byggemarkedet havde lagt sig, kom der en venlig dame og lukkede føredøren op og skulle høre til mit velbefindende, efter en tur gennem sygehusets røngentafdeling blev jeg send hjem og pleje mit ømme og lidt blå skrog.
På baggrund af denne oplevelse vil jeg til en hver tid påstå at det er mindst lige så vigtig at sikre taget over frontruden, når siderne i en standard hardtop efter den behandling ikke har slået en fold og begge ruder sider i og er hele, og ladkanten 100% indtakt, er en bøjle der står på ladkanten ok, sælges forøvrigt også af anerkendte firmaer.
Ingen tvivl om at et fuldt bur er det eneste helt rigtige, og det skal nok ikke være hjemmestrikket.
Nogen vil måske nok påstå at jeg må have slået mit hoved, i dag køre jeg rundt og leger i en 90" softtop, da jeg købte den havde den en bøjle der står i bagkassebunden, men det burde der laves om på så den også går over dørene og ned langs A-stolperne og på tværs over forruden.
Når forruderammen ikke kan holde på en hardtop model, holder det slet ikke på en softtop eller truckcap.
Mange hilsner Per