132140:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor transplantation (20-03-2013 21:30:08) (svar på
132089)
Peter Scheuer (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 85.83.9.253)
Hej Michael.
Har med interesse fulgt denne tråd. Vedr dine tanker ang MB motor,
kender ikke disse motorer ud over at de formentlig holder væsentlig længere end LR motorer af ældre(og nyere) dato. Bare forslag,prøv at checke reservedels nr på knasten til disse motorer til hhv personvogn og GW.Kan være forskellig, forskellige profiler gver forskelligtr moment. Andre ting der kan have indflydelse er diff gearing, hjulstr.
Baffler i bundkarret, skal være lavet til offroad, der kan være forskel.
Jeg er nysgerrig mht du nævner RR med Nissan diesel. Har en 110 m 3.3TD
Nissan + gearkasse , oplever overhovedet ikke at den er for tung, motor vejer iflg nissan 218 kg, hear say her på forum er 204kg for en 200 tdi så vidt jeg husker, præcis info modtages med tak. Når jeg ikke mener motoren kan være problemet, skyldes det at folk rask væk smider 50-60 kg spil og kofanger på deres hvad det nu er,tilsyneladende uden problemer. Når jeg har en 110 m. 33TD nissan motor skyldes det at jeg havde en 68 hk n/a før. Nissan udgaven er 100 gange bedre, men også mere besvær at bygge.Går 120-130 som en sveske, rimelig støjsvag, kanon gangkultur, som jeg forstår de nye meget skrappe regler hos Skat, skifter køretøjet identitet når du øger effekten med mere end 20%, dvs
afgift af køretøjet skal betales, dett også selvom man har en typegodk. der dækker en højere ydelse, så når folk foreslår en 200 tdi, så skal der svares afgift hvis eff. er 20% højere,dette bare nævnt for at påpege at en 200tdi er rimelig dyr , nissan 3.3td kan man få i nakken for 2-4 tusind, afgift er den samme ca 12-14 tusind for en 84 HT( så vidt jeg ved, afhængig af skats humør på dagen) nå men det er en anden snak.Vil gerne høre mere om Nissan ombygninger, så ring gerne 40 12 89 60
MVH Peter Scheuer
Medl nr 8820