134594:
sv: sv: sv: sv: En udfordring (21-06-2013 07:01:31) (svar på
134589)
Peer Gotthardsen (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 87.104.46.183)
Hej ole
Har talt med de 2 der kørte bilen, samt en gammel mekaniker fra Tønder Kaserne.
Opbygningen er som følger.
Hovedtanken i bilen er den bagerste, og kaldes "march tanken"og der virker både måler og advarselslampe.
Tanken uder sædet er "signal tanken", og ved holdt og oprettelse af Autoko master og udstyr, kan bilen stå og forsyne udstyret via bilens interne stråmforsyningsudstyr (Generator og batterier i 24 volt)
Når man så gør holdt kobler man over på "signal tanken" og advarselslampen tænder for at indikerer man er på denne tank.
Uret virker ikke i denne stilling da bilen i Militær regi nu er en "Generator/Signal" del og skal tilses hver 8 time og der skal efterfyldes brændstof, og for at "tvinge" Operatøres til at kikke i tanken , har man undladt at uret kobles med over.
mekanikeren sagde at det var en nem operation idet ledningen bare flyttes og på de anden af de 2 spadestik på målerdelen og den "anden" skal blot tilsluttes advarselslampe ledningen fra lampen
vh
Peer