tilbage

Land Rover Forum  

Index
156432: Ny strømfordeler fra USA. DUI HEI. (07-02-2017 20:07:11)
Kaj Tunlev #1643, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 176.23.195.218)
Jeg har tidligere omtalt en ny strømfordeler fra USA, DUI HEI til Land Rover og Range Rover. Jeg lovede Leif Jensen at vende tilbage, når den var landet. Som I kan se, er det noget af en moppedreng, jeg var selv overrasket over størrelsen. Der medfølger en instruks om, at p.g.a. størrelsen, skal man skære toppen af motor løftebeslaget. Jeg prøver blot at dreje beslaget.
Hvorfor denne fordeler: Den er konstrueret med spole indbygget, giver 50000 v og skal kun have 1 ledning fra tændingen. Dog bliver ledningen fra tændingen monteret, så tændingen trækker et relæ, hvor + fra akkumulatoren går over.

Mvh

Kaj

Index
156434: sv: Ny strømfordeler fra USA. DUI HEI. (07-02-2017 20:52:49) (svar på 156432)
Leif Jensen #4521, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 5.103.98.177)
Hej kay

Ser dejligt ud, håber den kan være der uden du skal skære i topstykke eller manifold.

mvh leif
Index
156436: sv: sv: Ny strømfordeler fra USA. DUI HEI. (07-02-2017 21:38:04) (svar på 156434)
Kaj Tunlev #1643, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 176.23.195.218)
Hej Leif!

Ifølge vedlagte instruks er det kun løftebeslag til motoren, der skal skæres af således, at der ikke er noget hul tilbage. Du får besked, når jeg har monteret fordeleren.

Mvh

Kaj.
Index
156748: sv: sv: Ny strømfordeler fra USA. DUI HEI. (26-03-2017 16:28:51) (svar på 156434)
Kaj Tunlev #1643, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 176.23.195.218)
Hej Leif!

Du fik desværre ret. Jeg fik den fordeler firmaet oplyste passede til min motor. Men her i weekenden ville jeg montere den, og bunden af fordeleren ramte bolten på manifolden. Gik igang med at skære i manifolden, kan også få den på plads, men bolten i manifolden kan ikke monteres. Da jeg ikke vil køre uden bolten, hvor vandet løber, har jeg skrevet til USA og forklaret problemet. Skaftet er for kort. Jeg bestilte en model til SU, de har også en model til EFI, måske den har længere skaft.
Nu tør jeg ikke skære mere af manifolden, da skiven under bolthovedet skal have en anlægsflade, der ikke er under halvdelen af
diameteren.
Du hører nærmere.

Mvh

Kaj
Index
156448: sv: Ny strømfordeler fra USA. DUI HEI. (12-02-2017 10:30:38) (svar på 156432)
Søren Pedersen #5488, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 85.81.127.213)
Hej Kaj

Det kunne være spændende med en artikel (Oasen eller på nettet) om alle de ting, du har gjort ved din V8er (og erfaringerne/overvejelserne bag).
Hvordan går det med dit SU/Edelbrock set-up - er du fortsat tilfreds med det?

Mvh
Søren
Index
156449: sv: sv: Ny strømfordeler fra USA. DUI HEI. (12-02-2017 15:01:55) (svar på 156448)
Kaj Tunlev #1643, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 176.23.195.218)
Hej Søren!

Mit SU/Edelbrock set-up er jeg meget tilfreds med. Det fungerer fint. Kører ikke under 5 km i bykørsel her i vinter med mange starter og choker. Om det er min kombination af SU/Edelbrock set-upet ved jeg ikke.
Med mit MSD 2900 TBI benzinindsprøjtningssystem kunne jeg om vinteren køre ca. 4.5-5 km/l.
Når den nye fordeler er monteret, og jeg har fået et indtryk af, hvordan den spiller, vender jeg tilbage med opdateringerne på min V8er.
PS: Lige nu står min tænding 18 grader BTDC, og jeg har BBB nåle i SUerne. Men med ny fordeler, som er justeret fra leverandøren i USA til 22 grader advance ved 3000 omdr, tændingen BTDC sættes til 12 grader, vil total advance blive 34 grader. Ligeledes vil jeg montere BBW nåle igen. Så må jeg se, hvad økonomien bliver.


Mvh

Kaj
Index
156463: sv: sv: sv: Ny strømfordeler fra USA. DUI HEI. (13-02-2017 22:41:12) (svar på 156449)
Søren Pedersen #5488, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 85.81.127.213)
Spændende - ser frem til at høre mere om det.
Mine spæde erfaringer med en lavkomprimeret 8.13 114hk med platin-tænding var, at netop tændingstidspunket var ret afgørende for brændstoføkonomien.
Så skal man bare passe på tændingsbanken - det kan en v8 være god til at skjule.

Mvh
Søren
Index
156472: sv: Ny strømfordeler fra USA. DUI HEI. (14-02-2017 14:17:39) (svar på 156432)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.237.146)
Hej Leif,
det ser spændende ud. Sådan en nærig-fætter som mig kan dog ikke lade være med at tænke på, at i stedet for en ny tændspole til 200 kr. skal hele moletjavsen til en del flere kr. skiftes, hvis noget går i stykker (ikke at den nødvendigvis gør det, jeg kan faktisk ikke komme i tanke om at jeg nogensinde har skiftet tændspole). Kan den adskilles ?