159653:
sv: sv: sv: sv: sv: Start af varm veteran motor! (03-07-2018 09:24:03) (svar på
159652)
Verner Lundtoft Jensen #4586, reg. øsj (medlem) (
ip-adr: 93.167.125.126)
Her er så det svar fra Per Glerup Nielsen som Niels henviser til:
Citat:
"Hej Niels Erik
Det kan der gøres noget ved, hvis du fjerner indsugningsrør/slange når den er varm, slukker motoren og lyser ned i halsen på damen, det der sikkert sker er at du vil se benzinen løber ind gennem den samling der er nede ved venturien, er det det du ser er det den gummiring der er i samlingen der er mør og utæt, overdelen kan også være blevet skæv, den er delt i to, skru den fra hinanden og slib fladerne plane, jeg ligger slibepapiret på en glasplade ( klappen fra en emhætte ) når de er plane samler du dem med en ny pakning og gummiring, er det stadig et problem, må vi snyde den lidt ved at lave et "returløb" til tanken, hertil skal bruges to t-stykker det ene sættes ind på slangen inden pumpen, det andet skal der sættes en prop i den ene studs, i proppen bores et 0,3-0,5 mm hul, dette t-stykke sættes mellem pumpe og karburator, den studs med proppen i forbindes med en slangestump til den ledige studs på t-stykket før pumpen, dette har ingen betydning under kørslen, men det overtryk der opstår pga. bla. efter varme fra motoren, kan nu ikke lave overløb, men vil løbe tilbage på suge siden. pyyhaa håber det gav mening.
Zenith karburatoren er værd at bevare på en seriebil, den har den egenskab som mange andre ikke helt magter, bla. Solex og Weber, nemlig at den på grund af svømmerhuset, og blanderørets placering, giver lidt mere benzin når man kører op, og mindre når man kører nedad."
Citat slut.
Er sikker på at Sørens forslag virker, men det Per foreslår er uden den ekstra pumpe hvilket virker tiltalende. Er der ikke nogen der har et billede eller evt. tegning af et sådant arrangement?
Mvh
Verner
4586