28875:
sv: Overbremsning på Defender (08-11-2005 15:46:00) (svar på
28845)
Per Kongslev #4983, reg. øsj (medlem) (
ip-adr: 62.242.22.176)
Hej Axel!
Jeg havde samme problem med min 90'er. Bakkerne bagpå skal rejfes (?? stavning) du skal lige slibe kanten ned i starten af bremsebelægningen, så de ikke ligesom bliver trukket mere ud når du bremser. Vedr. ALB ventil, så har 90'erne en G-ventil som ved hård opbremsning skulle lette trykket (sidder forest til højre på ramme i motorrummet)
G-ventilen sidder i en vinkel af 30 grader, med en kuglen indeni, som så skulle rulle frem og reducere trykket ved opbremsning. Jeg skilte min ad og rensede den i sprit, den var snasket i sort skidt og kuglen gled ikke let frem og tilbage.
Dine forbremser skal selvfølgelige virke 100%. Der er også noget med nogle Cowboy-tricks med mindre calibre fra en serie bil og en reduktionsventil til at sætte ind istedet for T-stykket på bagtøjet, men det må du selv forske lidt mere i....! Det hjælper også at bremserne er godt varme når du kører til syn.
Hvis det volder problemer kan du ringe på 21609480
Per