tilbage

Land Rover Forum  

167010: skift fra 2.5 n/a til 200tdi i One Ten 86 (10-08-2021 21:05:47)
peter tingrupp (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 185.5.164.219)
Hej derude.

Har opgivet at få dieselpumpe renoveret da da viser sig at være rimelig kostbart. Har købt en 200tdi Disco motor og vil konvertere til den noget kvikkere motor som 200 tdi er.

Mit spørgsmål består af flere: Ved at når min One Ten får flere heste under hjælmen så skal der betales afgift hvis alt skal gå ret til. Nogen der har prøvet at gøre samme stunt, og som har valgt at åbenbare det til Skat, for dermed at skulle af med extra cash til statskassen. Hvad løber det op i?

Nyt spørgsmål: Har I nogen erfaring med hvem i kongeriget der kan skifte motorer ud og som er til at stole på/betale?

Hilsen Peter Tingrupp. Fole
167011: sv: skift fra 2.5 n/a til 200tdi i One Ten 86 (11-08-2021 09:22:54) (svar på 167010)
Leif Glering #8749, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 212.237.179.163)
Det er ikke kun den kære skat der vil have dine penge. Du skal også forbi en prøvnings instans, der skal sige god for at resten af bilen kan håndtere de flere hypper.

En anden vej at gå, er at fjerne turboen på 200TDI'en. Men jeg har ikke styr på om du kommer inden for 20% reglen med den løsning.

Jeg har lige fået prisen på et ramme skift på en 90" 1995 gule plader - 18K til gule igen - 45K for skift til hvide. Men, den er jo noget nyere end din.

/Leif
167017: sv: sv: skift fra 2.5 n/a til 200tdi i One Ten 86 (11-08-2021 23:15:09) (svar på 167011)
peter tingrupp (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 185.5.164.219)
Tak for indput Leif men det er jo ikke første gange denne konvertering sker. Den findes jo i Defender udgaverne fra samme tid som min? Det er sket før og tror ikke på det er så bøvlet som du får det til at lyde. Får se da jeg vil gå hele vejen og tænker at min ONE TEN vil holde alle pengene hjemme ved et evt salg, som ikke kommer til at ske da det er en gave til fruen når jeg er død. Har fået konstateret kræft og det er min gave til min frue. Undskyld jeg bliver personlig.

Hilsen Peter Tingrupp
167030: sv: sv: skift fra 2.5 n/a til 200tdi i One Ten 86 (14-08-2021 23:56:40) (svar på 167011)
Christian Holten #2660, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 129.142.201.255)
Hej Leif
Nej det er ikke rigtigt
Du holder dig til typegodkendelsen så er alt og
Øger du effekten med mere end de 20% skal der svares ny afgift af køretøjet
Mvh
Christian Holten
167032: sv: sv: sv: skift fra 2.5 n/a til 200tdi i One Ten 86 (15-08-2021 08:04:37) (svar på 167030)
Leif Glering #8749, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 212.237.179.163)
CH,

du bør blive opdateret hos motorstyrelsen - eller måske ikke - det kunne blive dyrt.

Går du over 20%(udover typegodkendelsen) er det en konstruktiv ændring, og den skal dokumenteres at den er forsvarlig.

Vedr. afmontering af turboen - det har ingen praktisk betydning, da motor typen er med turbo og derfor skal der beregnes ydelse med turbo.
167034: sv: sv: sv: sv: skift fra 2.5 n/a til 200tdi i One Ten 86 (15-08-2021 16:01:50) (svar på 167032)
Christian Holten #2660, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 129.142.201.255)
Hej Leif
Jeg er gået fra 2,5NA til V8 i samme bil under samme typegodkendelse S0421
Jeg skal kun betale en afgift for forøgelse af motor størrelsen, klart at den skal synes, men der skal ikke anføres andet end en effekt forøgelse på +20% effekt.
Det er hvad jeg går og bakser med, ikke noget med konstruktive ændringer, måske du har anden erfaring fra FS og MS anno 2021
Mvh
Christian Holten
167035: sv: sv: sv: sv: sv: skift fra 2.5 n/a til 200tdi i One Ten 86 (15-08-2021 17:24:26) (svar på 167034)
Leif Glering #8749, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 212.237.179.163)
Det springende punkt er typegodkendelsen. En pre. Defender har ikke en typegodkendelse der dækker en 200Tdi.
167036: sv: sv: sv: sv: sv: skift fra 2.5 n/a til 200tdi i One Ten 86 (15-08-2021 17:26:36) (svar på 167034)
Leif Glering #8749, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 212.237.179.163)
Og - når du skriver V8 - er det forhåbentlig en 3,5'er. Jaja, de fleste synsmænd kan ikke se forskel....
167012: sv: skift fra 2.5 n/a til 200tdi i One Ten 86 (11-08-2021 22:41:34) (svar på 167010)
Jens Eggertsen #8005, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 176.23.180.226)
HHHMMM nogle år siden jeg fræsede rundt i disse etaljer, men som jeg husker det så. : 200tdi uden turbo har ca, 86 HK hvorfor den er ok qua de flere hk. jeg ville fjerne turboen og sætte en bedre luftindtag på. Jeg havde engang en 200 tdi i min lightweight ( suk den er hos de andre i laro himlen) da jeg fandt ud af at det var rivende ulovligt var det en pine at køre med den. Og ja en finer maskine, hvem er det der har lavet manøvren måske i en 109ér tænker det var på de sydsjællandske øer. god fornøjelse.
MVH Jens
167015: sv: sv: skift fra 2.5 n/a til 200tdi i One Ten 86 (11-08-2021 23:06:24) (svar på 167012)
peter tingrupp (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 185.5.164.219)
Hej Jens.
Tak for dit svar.
Jeg havde indtryk af at det var en rimelig almindelig konvertering og at den derfor er sket mange gange her i klubben. Men at se ud fra respondsen tager jeg måske fejl eller er det fordi man går stille med dørene hvis man laver den opgradering?? Jeg ved det ikke men tænker at gå på dydens smalle sti og betale de det nu koster så er det en fed opgradering at gøre og tænker at bilen vil holde sin værdi og mere til.
Der er ingen her i klubben der vil gå åben på hvad en afgift forøgelse vil være at gøre sådan et stunt???
Jeg er noget mundlam må jeg sige over der ikke er flere der har erfaring med dette projekt.
Har kørt meget Rangerover/ 3.9 og P38 de sidste mange år og har haft min 110 stående til at vente på denne konvertering og nu skal det altså ske.
Så er jeg Palle alene i verden til at gøre dette eller hvad?

Hilsen Peter Tingrupp
167018: sv: sv: sv: skift fra 2.5 n/a til 200tdi i One Ten 86 (12-08-2021 08:16:58) (svar på 167015)
Jens Eggertsen #8005, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 176.23.180.226)
Da der kom en 200tdi i min lightweight kom der en bøjning til turboen på så den kunne være der og motoren var vist nok fra en disco. Det blev lavet af et firma som jeg ikke vil nævne her, men dem har jeg holdt mig fra 100%.
Du kan finde den bøjning på nettet prøv at søge lidt.
God fornøjelse.
Jens
167019: sv: sv: sv: skift fra 2.5 n/a til 200tdi i One Ten 86 (12-08-2021 08:21:23) (svar på 167015)
Jens Eggertsen #8005, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 176.23.180.226)
ØØHHH da jeg fik det lavet var der nogen der havde lavet en billedeserie om den konvertering, der kunne man se hvordan serie gearkassen faktisk passede med et par ændringer. der er flere sites der viser hvordan en konvertering foregår. Men hvad med en 300 tdi nu du er igang. eller en V8.
MVH Jens
167020: sv: sv: sv: skift fra 2.5 n/a til 200tdi i One Ten 86 (12-08-2021 10:22:48) (svar på 167015)
Morten H Nielsen #8750, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 185.126.111.170)
Ja det er nok lavet mange gange. Men nok ikke synet og godkendt, med konstruktiv ændring. Men den flinke synsmand, har ikke sagt noget. Men det betyder, jo ikke at det er lovligt. Det er som Leif skriver, blevet lidt, mere omstændigt i dag. Jeg tror, at den billige, løsning. Er renovering, af pumpen.
167031: sv: sv: sv: skift fra 2.5 n/a til 200tdi i One Ten 86 (14-08-2021 23:58:39) (svar på 167015)
Christian Holten #2660, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 129.142.201.255)
Billigste tilbud jeg fik på min 1987 defender vedr motor effekt forøgelse var 14000kr
167014: sv: skift fra 2.5 n/a til 200tdi i One Ten 86 (11-08-2021 22:48:44) (svar på 167010)
Ole (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.186.120.167)
Du skal så også finde en turbo fra en Defender 200Tdi.
Den fra Disco kan ikke være i en 90/110.
Jeg tror du er ude i noget der bliver meget dyrere, end at få fixet din pumpe…
167016: sv: sv: skift fra 2.5 n/a til 200tdi i One Ten 86 (11-08-2021 23:08:29) (svar på 167014)
peter tingrupp (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 185.5.164.219)
Tak det ved jeg. En konvertering af en slags med et rør som vender turbo opad findes i Uk så det er ikke det store problem Ole.
Hilsen Peter Tingrupp
167022: sv: sv: sv: skift fra 2.5 n/a til 200tdi i One Ten 86 (12-08-2021 13:34:52) (svar på 167016)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.114)
Jeg har kendskab til en serie III 1976, som fik monteret en 200tdi, godkendt teknisk af en prøvningsinstans og synet og efterfølgende opkrævet 42.000,- kr i afgift + de 8.000,- kr til prøvningsinstansen.
Den klagesag kører dog endnu.
Mvh
Kenneth Poulsen
167027: sv: sv: sv: sv: skift fra 2.5 n/a til 200tdi i One Ten 86 (13-08-2021 06:11:11) (svar på 167022)
stephan (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.241.128.63)
Hej Peter,

Der er ingen tvivl om, at bilen kan bygges om til det du vil.

Der er flere der kan gøre det, men om de er til at betale er jo en afvejning mellem opgave og behov. Du kunne tale med Vogter, LR parts, Sjelle osv og høre ad.
Du kan også vende verdenen lidt på hovedet, og tage en tur til UK og få lavet det hele. Det vil nok være billigere, og en sjov oplevelse. Gør du det, har du en verden af muligheder. Jeg kan, hvis det bliver interessant, høre min rigitigt gode ven, der sendte sin D3 til uk for et motorskift, hvor han gjorde det.
Men, uanset hvad, ville jeg starte med at trille i den lokale synshal, eller hvor du nu vil få øvelsen godkendt, og høre om deres holdning til opgaven.

Jeg formoder, der skal findes lidt info på, hvad din bils typegodkendelse tillader, ift HK. Min 110" V8 har tromlebremser bagpå, så godkendelsesmæssigt er det kun et spørgsmål om, hvordan du får lov at putte flere heste i. Det vil jeg tro sker ved et identitetsskifte, og tilhørende afgift.

Hvis alt dette, er for uigennemsigtigt for dig, vil jeg overveje at kontakte http://www.autoconsult.dk og høre hvad de skal have for at hjælpe dig igennem.

Med venlig hilsen

Stephan

167033: sv: sv: sv: sv: skift fra 2.5 n/a til 200tdi i One Ten 86 (15-08-2021 10:38:13) (svar på 167022)
Ronnie Rudbæk Hansen #7183, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.122.112)
Men den sag kører for de man oplyst en anden typegodkendelse en den der hører til det serie lll
Så der for så meget i afgift og det fanget skat
167029: sv: skift fra 2.5 n/a til 200tdi i One Ten 86 (13-08-2021 12:06:35) (svar på 167010)
Gert Grønvold #5268, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.152.148)