tilbage

Land Rover Forum  

Index
45809: Bremser (29-04-2007 21:18:06)
Gert Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.166.157.250)
Hej, Håber der er nogen der kan lede mig på sporet af hvor jeg skal søge fejlen ved mine bremser ?. Det drejer sig om en serie lll 109" diesel. Af og til når jeg skal bremse, kan jeg trykke pedalen næsten i bund, og der er kun ringe bremsevirkning, der er nye tromler/bakker og cyl hele vejen rundt, hovedcyl har fået et rep set, Systemet er luftet ud, ingen utætheder, og der mangler heller ikke bremsevædske, Synes efterhånden at have prøvet alt .
Med LR hilsen Medl nr 7235 Gert.


Index
45817: sv: Bremser (30-04-2007 09:14:35) (svar på 45809)
Claus Juul Kristensen #6182, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.48.120.11)
Hej Gert!
Dit problem ligner noget der kan skyldes at justerskruerne er drejet den forkerte vej. Har du husket at de alle skal drejes samme vej som når man spænder en bolt. Det kan evt. også skyldes at en tidligere ejer har monteret nye justerskruer så de virker efter "vesteuropæisk" standard, dvs. at man strammer ved at dreje skruerne væk fra hjulcylinderen.

Med 109" S3 bushilsen
Claus.
-----------------------
Index
45825: sv: sv: Bremser (30-04-2007 13:14:39) (svar på 45817)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.95.136.130)
Hej Gert, nu skriver du jo >af og til< dvs. den fejler en gang imellem?
Hvis det er tilfældet, tror jeg din hovedbremsecyllinder er slidt op.
Du har godt nok givet den et rep. (må guderne forbyde det) men jeg tror det "røret" inde i bremsecyllinderen der er slidt og så fejler de nye pakdåser ind i mellem, da de simpelthen ikke kan nå ud i cyllinderen.
Prøv en test, træd jævnt langsomt ned på bremsepedalen så skal du møde fast modstand på det samme sted hver gang.
Rep.sæt er meget praktiske/lette/fylder lidt, og når man står nede i ørkenen og tingene er stået af, kan bikse det sammen så man kan komme videre.
Min anbefaling er, specielt med bremsedele, der skal ikke spares, altså byt til nyt.
Bare min mening.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
45842: sv: Bremser (30-04-2007 20:32:07) (svar på 45809)
Hans-Henrik Andresen #7797, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.81.15.232)
Stram op på bremserne bag til.... det virkede for mig.

Men selvfølgelig kun hvis det er altid du kan pumpe bremsen

/HH #7797
Index
45860: sv: sv: Bremser (01-05-2007 01:38:04) (svar på 45842)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.175.183)
Hej Gert, Nu skriver du at det er en serie bil, og du har skiftet bla, tromler og bakker. Helt rigtig, men disse dele er ikke tilpasset til en brøkdele af en millimeter, som de skal være på mange moderne biler, og hvorfor det? for det gør bilen selv, ret hurtige enda. Normalt vil man justere bremserne efter et par hundrede Km, efter ny bakker, og sikkert én gang til efter 200 mere, når der er ny tromler. I første omgang, tag en bremse justering hele vejen rund. Er der meget at "tage af" så var det sikkert problemet. Jeg går udefra at de små tapper som "justere sneglene" trykker på er skiftet på de ny bakker. Det er mening at de bliver spist op, da godset skal være blødere end sneglene. Hvis ikke systemet vil lade sig justere, så er det sandsynlig at tapperne er slidt nede, eller som jeg har set et par gang ,på såkaldt ny bakker, de mangler helt!
Jeg vil vente lidt med at beskylde hydrauliken, og kontrollere justeringen, og tapperne først. Er det hydrauliken som taber trykket, og laver mystiske ting, så er det ret sikker at det lækker også et sted, og det finder du hurtigt. Selvfølgelig, kan en udluftnings nippel, som burde have været udskiftet,være årsagen, (er ofte)
Index
45931: sv: sv: sv: Bremser (02-05-2007 15:59:47) (svar på 45860)
Henrik Prange #7703, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 130.227.160.31)
Det lyder lidt som de problemer jeg har med min S2A 88"

Så vidt jeg kan se, skal justerskruen køre op ad den "pind" som fjederen sidder på. Du snakker om en særlig tap - som jeg går ud fra skal side på bakken. Sådan en er der ikke på mine fine nye bakker...
Er der noget jeg har misforstået?

Hilsen Henrik
Index
45945: sv: sv: sv: sv: Bremser (02-05-2007 21:04:43) (svar på 45931)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.175.144)
Du har desvære ret Henrik. Tappen er borte. Hvis du kigger på "komplet" bakker, eller i en manual, da ser man det med en gang. Du finder også et lille hul hvor tappen skal sidde. Justere skruen skal ikke køre op ad den "pind" til retur fjederen, dvs- det gør den ikke, den funker bare ikke. Jeg vil lige nævne at man skal ikke lade sig friste til at bruge en almindelige bolt eller lign, der hvor tappen skal sidde. Tappen er af blødere gods end justere sneglen, og skal spises stille og roligt, istedet for sneglen.
Index
46024: sv: sv: sv: sv: sv: Bremser (04-05-2007 18:28:54) (svar på 45945)
Henrik Prange #7703, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.198.16.21)
Hm, jeg syntes ikke jeg kan finde den tap på nogen tegninger. Det eneste der minder er den "steady post" (pos. 2 og 3) på tegningen, men den sidder så vidt jeg kan se på ankerpladen - så det er næppe den du taler om.

Hilsen Henrik
Index
46030: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bremser (04-05-2007 19:05:20) (svar på 46024)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.169.250)
Vedl,billed af "tappen" På original, så stikker de ude på begge sider af bakken. Jeg har dog set nogen "halv original" med en tap som kun stikker på den éne side. Den skal side på den indvendige (ind mod diffen) side, så sneglene kan presse på den
Index
46129: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bremser (07-05-2007 23:21:48) (svar på 46030)
Henrik Prange #7703, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.198.16.21)
Tak for billedet. Den tap mangler desværre på mine bakker... Ved du om den kan købes som reservedel og boltes på, eller der det bare nogle forkerte bakker MECA har solgt mig?

Hilsen Henrik
Index
45863: sv: sv: Bremser (01-05-2007 08:54:25) (svar på 45842)
Hans-Henrik Andresen #7797, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.81.15.232)
Du kan også lige sætte en klemme på bagerste slange og se om ikke det hjælper - så har du i det mindste fundet ud af hvilken ende af bilen du skal rode med
/HH