45860:
sv: sv: Bremser (01-05-2007 01:38:04) (svar på
45842)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 85.165.175.183)
Hej Gert, Nu skriver du at det er en serie bil, og du har skiftet bla, tromler og bakker. Helt rigtig, men disse dele er ikke tilpasset til en brøkdele af en millimeter, som de skal være på mange moderne biler, og hvorfor det? for det gør bilen selv, ret hurtige enda. Normalt vil man justere bremserne efter et par hundrede Km, efter ny bakker, og sikkert én gang til efter 200 mere, når der er ny tromler. I første omgang, tag en bremse justering hele vejen rund. Er der meget at "tage af" så var det sikkert problemet. Jeg går udefra at de små tapper som "justere sneglene" trykker på er skiftet på de ny bakker. Det er mening at de bliver spist op, da godset skal være blødere end sneglene. Hvis ikke systemet vil lade sig justere, så er det sandsynlig at tapperne er slidt nede, eller som jeg har set et par gang ,på såkaldt ny bakker, de mangler helt!
Jeg vil vente lidt med at beskylde hydrauliken, og kontrollere justeringen, og tapperne først. Er det hydrauliken som taber trykket, og laver mystiske ting, så er det ret sikker at det lækker også et sted, og det finder du hurtigt. Selvfølgelig, kan en udluftnings nippel, som burde have været udskiftet,være årsagen, (er ofte)