Hej igen
Kan da lige tilføje at du er meget heldig med din kone. En Land Rover har ikke altid en særlig høj WAF! (Wife Acceptence Factor) selvom min frue efterhånden er ved at overgive sig.
Mht. afgifter ved import for veteran, så er det 40% af nyprisen. Det er det samme hvis du vil have en gul-plade på hvide plader. Betalte selv ca. 9000,- for at få en 88" årg. '65 på hvide plader. Hertil kom syn og nummerplader. Senere er der efter sigende indført en benzin-importafgift der udregnes efter forbrug. For en 2.25 Benzin Land Rover skulle afgiften beløbe sig til 6000,- der lægges til.
Serie II, IIA og III (Årg. 58-83) er stort set identiske sådan rent mekaniske, selvom der kommer løbende forbedringer. Mht drivmiddel vil jeg altid vælge en benziner. Blidere motorgang, flere HK og moment og billigere og nemmere at vedligeholde.
Hvis du mestrer udenlandsk så prøv at læse denne her. Den har mange gode kommentarer:
http://www.glencoyne.co.uk/liveguide.htmTil slut vil jeg bare sige velkommen i dette internationale broderskab af folk der har mistet den sidste rest af sund fornuft.
Held og lykke
Hilsen Niels (nu med mere tid)