tilbage

Land Rover Forum  

Index
91392: Hvilken ARB Air Lock til RRC (21-12-2009 21:18:56)
Morten Christensen #8417, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 93.164.166.178)
Går og tænker på at købe sådan et system.
Hvilken type passer på min RRC 3.9L automat. 1990

Kan alt det andet holde til det eller skal jeg forstærke noget mere??

/Morten
Index
91399: sv: Hvilken ARB Air Lock til RRC (21-12-2009 21:39:08) (svar på 91392)
Jørgen B. Jensen #5230, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 93.166.99.54)
Hej Morten

Det komme an på køre stil!

Hvis den skal have fuld gas kan den ikke holde.

Hvis der køres med omtanke kan den godt - men tænk på hvad underlag og dæk du har på.

/Jørgen
Index
91401: sv: sv: Hvilken ARB Air Lock til RRC (21-12-2009 21:47:53) (svar på 91399)
Morten Christensen #8417, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 93.164.166.178)
Ok, det bliver mest til hvis jeg sætter mig fast i noget mudder eller andet blødt underlag.
Men hvilken type kører den med kan se der er 3-4 stk.
er der nogen i DK som har gode priser på det eller skal jeg handle i UK??

/Morten
Index
91404: sv: sv: sv: sv: Hvilken ARB Air Lock til RRC (21-12-2009 22:11:49) (svar på 91403)
Morten Christensen #8417, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 93.164.166.178)
Okay hvilken en vil du vælge og hvad er den storer forskel på de 2??
undskyld så mange spørgsmål men vil gerne have det rigtig første gang.

/Morten
Index
91405: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken ARB Air Lock til RRC (21-12-2009 22:13:54) (svar på 91404)
Jørgen B. Jensen #5230, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 93.166.99.54)
Hej Morten

Jeg har sendt dig en men mit tlf. nr.

/Jørgen
Index
91408: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken ARB Air Lock til RRC (21-12-2009 22:18:55) (svar på 91405)
Morten Christensen #8417, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 93.164.166.178)
super ringer til dig i morgen

/Morten
Index
91406: sv: sv: sv: sv: Hvilken ARB Air Lock til RRC (21-12-2009 22:14:21) (svar på 91403)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
Hej Jørgen jeg er ikke så sikker på det er en 24 spline locker han skal bruge..

Morten kig på din aksel og se om den har samme flange både for og bag, den ligner nærmest en lille kop der vender med bunden ud af mod dig. Hvis de ser således ud er det en 10 Spline du har. Hvis den er med uens flanger for og bag, dvs de bagerste er faste flanger og de forreste har en lille gummi hætte, ja så er det 24 Spline.

Og hvad angår diff. spær er det rent faktisk i blødt underlag det hjælper MINDST muligt, det er hvor du ellers ville køre diagonalt de gør den største forskel. I blødt underlag som fx mudder hjælper større dæk langt mere, husk altid på at 80% af din bils terræn egenskaber ligger i dæktype og dæktryk!
Index
91411: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken ARB Air Lock til RRC (21-12-2009 22:27:08) (svar på 91406)
Jørgen B. Jensen #5230, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 93.166.99.54)
Dette er 10 spline

/Jørgen
Index
91412: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken ARB Air Lock til RRC (21-12-2009 22:27:55) (svar på 91406)
Jørgen B. Jensen #5230, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 93.166.99.54)
Dette er 24

/Jørgen
Index
91414: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken ARB Air Lock til RRC (21-12-2009 22:33:06) (svar på 91406)
Morten Christensen #8417, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 93.164.166.178)
ok prøver og tage et par billeder og ligger ind, har mud dæk på så det er til når det bliver extremt.
Index
91441: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken ARB Air Lock til RRC (22-12-2009 17:20:47) (svar på 91414)
Peter Maigaard #5894, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 213.114.10.51)
Hej,

jeg kan supplere med at der også findes 10-splines drivaksler med gummikoppen, jeg stod nemlig med sådan en i hånden den anden dag, tilfældigvis også fra en RRC 1990 automat.
Jeg har lige monteret en ARB RD127 i bagakslen på min RRC fra 1986, og havde regnet med at jeg bare kunne montere de originale faste drivaksler (dem uden seperat drivflange) sammen med ARB'en, men den i højre side var for lang (eller stykket med splines var for kort om man vil). Jeg kunne ikke trykke drivakslen langt nok ind, der manglede ca 5mm. Og de andre 10-splines drivaksler fra den RRC 1990 aksel jeg havde liggende har en pukkel yderst på akslen så de går ikke ind i navet på 1986 akslen. De er ellers lidt kortere og har længere splines, og passer sikkert. Det er lidt af et puslespil, men sikkert lettere når udgangspunktet er en hel 1990 aksel.

/Peter