Land Rover Forum

Svar på indlægget:

More power - Rover V8 viden om 3.5, 3.9, 4.0, 4.2 & 4.6 (27-02-2011 22:25:20)
Thor Lindenskov #4883, reg. fyn
Hej Forum
Jeg har en 3.5 V8 i min 110” og jeg går med nogle overvejelser om, at der skal ske lidt mere, når jeg trykker på speederen. Jeg er også nysgerrig for, at vide om hvad forskellen på de forskellige Rover V8 motorer enlig er og hvad man kan sammensætte af motorblok og gearkasse. Mit kendskab er, at der findes disse forskellige Rover V8 - 3.5, 3.9, 4.0, 4.2 & 4.6. Mine nuværende overvejelser er en 4.6 eller større med karburator?
Jeg håber, at du/I kan være behjælpelige med, at svare på nogle af mine spørgsmål.

Mål
- Har alle disse motor de samme ydre mål (motorblokken)?

Gearkasse
- Hvilken gearkasse passer på de forskellige modeller?
- Hvilken sammensætning af motorblok og gearkasse er ikke anbefalelsesværdigt?

Karburator
- Kan man sætte karburator på alle modellerne?
- Kan man anvende den samme indsugningsmanifold til alle motorblokkene?
- Hvilken karburator vil gøre sig best til off road kørsel. Her tænker jeg på, at karburatoren skal kunne holde motoren kørende, når man i en længere periode holder på en stejl stigning?

Holdbarhed
- Hvilken motorblok har det beste ry og er den mest holdbare motorblok?
-4.6 motorblokken har et ry, at den har en tendens til at revne ved bagerste cylinder og kan dette forhindres?
- Er der en motorblok, man skal holde sig fra?

Øge motor ydelsen
- Hvis man ønsker, at få flere hestekræfter eller et større moment, hvad er der af muligheder (tuning)
- Hvad er der af muligheder for, at øge motor ydelsen uden større dialog med bankrådgiveren først?
- Er der nogen, som har gjort sig erfaringer med Nitrous Oxide Systems (NOS) til en Rover V8?

Køb af motor/motorblok
- Der er mange 3.5 motorer her i landet, men hvis man søger efter noget lidt større så er der ikke meget til salg. Hvor søger man, hvis man skal finde en større motor?

Info:
Jeg har ikke et kørselsbehov i hverdagen og min Land Rover køre imellem 1000 til 5000 km om året.

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Thor Lindenskov #4883, reg. fyn
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "stikaksel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.