sv: sv: 2.5 n/a kontra 2.5Td (17-05-2011 01:23:59)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f
TD'eren er helt magen til N/A'eren udvendigt, så det passer fint i bilen, men få køleren med til turbomotoren, der er oliekøler i den og den har turbomotoren særdeles brug for.
Og check om det er en "late type" (sen i produktionen) TD motor, den kan kendes på en bolt der sidder på svinghulshuset foroven lidt til højre.
Det skal være en "late type" motor, den er opgraderet med bedre køling inde i motoren og bedre smørekanaler og undersmøring til stemplerne.
De tidlige modeller = tidlig død og spild af penge.
Jeg anbefaler også en 200Tdi den holder! de ekstra penge er givet rigtigt godt ud.
Paul har ret i 20% forøgelsen af heste.
Og SKAT betragter altid opgradering med turbo som ny afgiftberetigelse - uanset hvor mange heste motoren har.
Mvh
Kenneth Poulsen.
Så Paul, nu for vi igen høvl for at svare på det der bliver spurgt om. ;)