Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Er der nogle der kan hjælpe? (01-07-2011 09:02:31)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj
Hej Rasmus,

Jeg kan se at du har godt gang i fejlsøgningen. Der er foreslået både at kigge på wastegaten, airflow måleren, ledningerne til dyserne. Alle rigtig gode forslag som du bør forfølge!

Det er alle stumper som jeg også tidligere har rodet med da min TD5'er også har haft sine mærkeligheder. Som Torben - er jeg også endt med at skulle have en ny ECU. Men seriøst - jeg kan ikke tro at det er særlig 'normalt' at ECU'en dør. Sandsynligheden for at det er en anden stump der driller - vil jeg tro er mere realistisk. Men uanset vil det være en god ide af få testet din bil med en computer – det kan muligvis hjælpe dig på vej.

Er problemet det samme ved alle omdrejninger eller kan du mærke om det også sker under 1500 rpm - hvilket ca er der hvor tuboen skal sætte ind? Hvor meget trækkraft er det vi taler om? Kan bilen næsten ikke køre eller er det bare en smule?

Men i min egen fejlsøgning har jeg fundet flere diskussioner på nettet som handler om enten manglende kraft eller ujævn trækkraft. Der tales bl.a. også om utætte vacumslanger, utætte turboslanger mv. Google kan være din ven.

Mht MAF sensoren (luftmængdemåleren) så prøv at tage stikket til sensoren ud (det store stik – det lille stik er vist en temp måler og ikke vigtig her). Lån evt en fra en anden bil og se om det hjælper. Når føleren er koblet fra så kører bilen med nogle standardværdier som ikke er optimale under alle forhold (som jeg forstår det). Men afhængig af hvor slemt din manglende trækkraft er – så er de værdier muligvis bedre end et helt forkert signal fra en defekt føler ..(?)

Dieseltilførslen kender jeg ikke meget til mht til fejlsøgning – men jeg kan sagtens tænke mig at det også kunne være en mulighed.

Mht til skift af ledningsnet til dyserne – det kan man nemt selv klare og det tager kun en halv times tid. Se evt http://www.discovery2.co.uk/Injector_harness.html. Dette tilfælde ser imø meget slemt ud.

Jeg kan kun fortælle om mine egne erfaringer - og jeg er ikke mekaniker ;o) God fornøjelse med fejlfindingen … det bliver ikke sidste gang ;o)

Mvh, Lars
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "torpedo"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.