sv: sv: sv: sv: Motava Range Rover (30-08-2011 21:21:12)
Morten Dam #6034, reg. nvsj
Hej Børge
Som Per allerede har påpeget, byder dørgrebene næppe på problemer, da de er magen til de greb, der sidder på min Disco 1 fra 1997, omend håndtagene er sorte, hvor dine er forkromede. Om ikke andet kan løsningen være at kombinere kromdelen fra de gamle med nye greb.
Hvad Monteverdi angår, så tvivler jeg på, at bilen er lavet på et italiensk karrosseriværksted al den stund Peter Monteverdi (1934-1998) var schweizer og havde base i Binningen nær Basel. Han stod bag en række specialudgaver af supersportsvogne og SUV'er, bl.a. producerede hans værksted i perioden 1980-82 en speciel version af den 4-dørs Range Rover, før han indstillede produktionen til fordel for et bilmuseum, der åbnede i 1985.
Er din RR fra Monteverdis værksted, skal du passe godt på den, for der er næppe mange af den slags på vejene. Er bilen vitterligt produceret i 1984 og af italiensk oprindelse, kan det måske skyldes, at Monteverdi har solgt ud af sine aktiviteter til italienske interessenter. Det fremgår ikke af mine arkivalier.
Håber det lykkes for dig at få bilen bragt tilbage til fordums glans.
Vink og Landyt-dyt
Morten