Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Land Rover som nr. 2 bil ? Kan det lade sig gøre ? (31-10-2011 14:49:27)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl
Det kan sagtens lade sig gøre. Jeg har snart haft min 88" i to år nu.
Til at begynde med kørte jeg op mod 2000Km om ugen i den. Det bliver jo til nogen timer når den kun går 80Km/t, men det er smil hele vejen. I dag bruger jeg den stadig hver dag, men det bliver ofte ikke til mere end 50km pr. dag.

De yngste SIII'ere er jo ved at runde veteran-status efterhånden. Så rust i rammen og råd i ledningsnettet er ved at være standart for dem. Men det kan lade sig gøre at finde en der er ok.

I den tid jeg har haft min, har der været en(1) dag hvor jeg måtte finde alternativ transport. Og kun fordi batteriet var faldet sammen - altså mangl på vedligehold.

Køre du ordentligt og holder din bil ved lige, så er den meget pålidelig.
Der er intet på en SIII, der ikke er vitalt for at komme frem. Så hvis man begynder at få mistanke om at noget er ved at give efter og skal skiftes snart. Så er det med at få skaffet reservedelen, så man enten kan udskifte forebyggende, eller have delen på lager til den er nødvendig...
Det er i øvrigt en anden positiv ting ved Land Rover. Til at begynde med spurgte jeg altid om hvad div. dele kostede til den hos forhandleren. Nu bestiller jeg bare, der er ingen af de almindelige sliddele, der vælter noget budget. Der er enkelte dele der er monster dyre, men de fleste motordele osv. koster under 30% af hvad de f.eks. koster til en japser.

Jeg har ikke kørt så meget off road med den, men har dog været i militærets øvelsesområde. Og det er der bilen virkelig stråler! Jeg vil påstå at der ikke findes nogen andre moderne offroadere, der overgår den uden at de er ombyggede på en eller anden måde, hvis man tager biler med samme akselafstand.
Med gode dæk kommer man frem overalt med omtanke og køreteknik, den lille motor til trods.

På vejen kommer den alm. biler til kort. Den er langsom, larmende og uøkonomisk (11km/l), undtagen når vejen bliver til terræn, i sneen når alle andre står og skovler indkørsel - så kører man bare. Når alle de andre holder i driverne - så køre man osse bare.
Der er sådan set kun en ulempe ved den om vinteren og det er at den er så dårligt isoleret. Varmeapparatet fejler ikke noget i en Land Rover, men da der er under 1mm aluminium ud til verden, fiser varmen ud lige så hurtigt som den kommer ind. Det kan løses med isolering.

Det er en dybt "politisk ukorrekt" bil, uden filter mellem dig og verden. Jeg har altid haft et par biler jeg gerne ville eje. Land Roveren er en af dem - un dig selv at eje en land Rover bare en gang i dit liv. En SIII holder prisen også hvis du laver større rep. på den, vil det afspejles i salgsprisen, så der er intet tabt hvis du ikke bliver ramt af engelsk syge.

Jeg beholder min, og når jeg ikke kan mere, så skal min datter arve den :-)

Hilsen
Jens
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "gaskabel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.