sv: sv: sv: sv: sv: Skift fra alm forrude i Defender til forrude med varme (20-09-2012 11:34:42)
Morten Nyhus #7617, reg. øjyl
Hej Paw
I og med at jeg skriver: ”tø ruden op så den er til at skrabe fri for is. Som sidegevinst er bilen så også dejlig varm at komme ind i.”, så må der implicit være tale om et fyr der levere varm luft – Det kan selv den perlehøne der går i baghaven regne ud. Et fyr der udelukkende varmer motoren op leverer ikke noget varme til forruden, og er derfor ikke relevant at inddrage i denne tråd. Den sidste mulighed er et fyr der ikke levere varm luft til forruden, men ikke et fyr, men en ventilator, og dermed heller ikke relevant i denne sammenhæng.
Hvad angår det at holde ruden fri for is indvendigt når der køres, så har jeg ingen problemer overhovedet i min 90” 300 TDI som er udstyret med Eberspächer fyr der varmer vandet der sendes gennem både motoren og varmeapparatet. I kombination med DefenderVent fra Wiberg har jeg siden vinteren 2007/2008 ikke haft problemer med is eller dug på hverken forrude eller sideruderne i dørene når jeg kom ud til bilen om morgenen.
Under kørslen er fyret slået fra når motoren er blevet varm, og der har jeg kun lidt problemer med dug på sideruderne ud for skulderne såfremt der sidder en på sædet ved ruden. Der er faktisk så varmt i bilen, at jeg typisk sidder i en t-shirt eller hvis det er virkelig koldt en vindjakke.
/Morten