sv: Tømme benzintank mm. (23-02-2004 20:05:30)
Poulsen
Tid er penge, også selv om man kører Landrover...
Hvor har i dog lært alle disse frygtelige meder-tricks henne?
Hvad koster en ny tank? Hvis tanken er utæt, sættes der en ny tank på, færdig. Istedet for at bruge timer på noget der alligevel kun holder i en begrænset periode. Ellers ender man med at køre rundt i nogle sammenlappede vogne, repereret med sejlgarn og gaffatape. En del af glæden ved at køre i sin LR, er vel også at man selv har repereret den, og tingene er iorden. Og så er der jo også lige den sikkerhedsmæssige side af sagen.
Jeg har lagt mærke til på dette ellers udemærkede forum, at der tit bliver kredset rundt om problemet med billige og nemme, men tvivlsomme løsninger, istedet for at gå ind til kernen af problemet. Det er synd, da i sidste ende tit bare giver dobbelt arbejde...
JA, et elektrodesvejseværk er fint til svejsning i din ramme. Blot gælder det, at du skal have nok ampere til rådighed på værket for at opnå gennembrænding.
Hvis du skal arbejde i nærheden af tanken, så brug de 10 min. på at pille den af. Så kan der ikke gå mere ild i noget, end du selv kan slukke det...
Husk at sætte propper i slangerne til tanken inden du svejser. Jeg har et eksempel på en, der er blevet forbrændt, da dampe fra disse blev antændt.