sv: import af Range Rover vogue (30-01-2017 21:04:39)
Erland Stubkjær #9501, reg. øjyl
Maarten jeg vil anbefale dig at skrive direkte til SKAT og få "et bindende svar". Det koster kr 400,-. Jeg købte en Defender 130 CrewCab - mandskabsvogn i efteråret. Den er fra 1998 og har kørt km 270.000. På en mandskabsvogn er der ikke betalt registreringsafgift og det kan derfor godt sammenlignes med at importere fra Tyskland.
Jeg sendte en forespørgsel til QuickImport - hvad skulle det koste at få den på hvide plader? Alt inklusiv kr. 43.666,-. Jeg synes det var ret meget og sendte derfor samme forespørgsel direkte til SKAT .... Kr. 12.848,- alt inklusiv!
Det viste sig imidlertidig, at det ikke kunne lade sig gøre at få hvide plader på (ingen ABS). Jeg sendte igen en forespørgsel til QuickImport - hvad skulle det så koste at få den på papegøjeplader.? Alt inklusiv kr. 22.230,- alt inklusiv. Igen syntes jeg det var i overkanten og sendte forespørgslen direkte til SKAT... kr. 3.388,- alt inklusiv!! :-)
Den slog jeg så til på.. og vil anbefale dig at ansøge SKAT direkte. Deres vurdering er bindende i 3 mdr. og ændres kun, hvis du har givet dem urigtige oplysninger.