Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (14-07-2020 23:47:28)
Bill Jacobsen #7830, reg. nsj
@: Verner

Bare rolig, popcorn er nogle af de mindst usunde chips, hvis bare man sparer lidt på saltet. Men som du sikkert har gættet er jeg nød til at svare når nogen skriver direkte henvendt til mig. Undskyld! Men bare rolig jeg tapper ud efter dette indlæg.

@: Claus:

Du har fulstendigt ret jeg har ikke haft en Range Rover. Jeg har kun haft en Defender 110 300 tdi 1997 (i 14 år) og disse er heller ikke problemfrie selv efter udvikling fra 1949. Jeg kan bla. nævne tandrems problemer, vakuum pumpe (popnitter har det med at give op), P-pakning (ved vandpumpe) og lyskontakten (her ville det have været smart med et relæ så plastikken ikke smelter i kontakten), der kunne måske også have været sat et relæ ind i tændingssystemet. Dette betyder ikke at jeg ikke er glad for min bil!
Ingeniører og bilfabrikker har alle noget der hedder økonomi og deadline som skal overholdes, så nogle gange er de løsninger der vælges ikke de allerbedste. Nogle gange er man oven i købet nød til at tilbagekalde biler.

@: Ole

Så har man bare sparet at lave en ny sikrings boks med plads til en sikring mere og så bare genbrugt den fra den ældre model? Jeg tror at du har ramt noget.

Jeg tror at de Range Rovere der er over 15 år for langt de flestes vedkommende bliver repareret af ejerne selv og dette tror jeg i øvrigt gælder for alle Land Rovere i Danmark. Jeg tror også at man har sprunget over på Land Rover fabrikken, når man har valgt kun at bruge en sikring til to strømkrævende ting, især da den ene er nødvendig for om bilen kan køre.

@:Ib

Kopieret fra dit svar: ” selv om jeg ofte har en stærk fornemmelse af nogle få medlemmer skriver indlæg kun er fordi det er mig der har udtalt mig om et eller andet i en tråd.”

Da du skriver dette i et svar til mig og ikke sætter navne på, går ud fra at jeg er en af dem du mener.

Jeg havde inden mit indlæg i tråden ” Sletning af tråd på forum” d. 23-06-2020 kl 23:24:53 ikke skrevet på forum i 2½ år! Først i tråden: ”Sidste nyt fra HB” 28-06-2020 kl 20:34:54 skriver jeg et indlæg der henvender sig til dig, meget af vores dialog vedrørte dine problemer med at se om det er Brian (formand) eller Jeanette (Klubbutik bestyre) der skriver/er logget in og om folk må skrive på forum.

Tilbage igen, jeg spurgte bare til om du kendte Nicolais bils historie. Spørgsmålet er ligegyldigt nu da jeg ikke har tænkt mig at skrive mere i denne tråd.

Jeg er medlem af to Land Rover klubber og er ærekær omkring min bil, men ved godt at ikke alt er det bedste ved Land Rovere. Dette betyder jo ikke at jeg synes at alt er omkring dem er noget møg. Gudskelov er der hjælp at hente på nettet og hos alle de opfindsomme hjemmemekanikere der er i klubberne. Lige så du ved det Ib, jeg har intet imod dig, jeg er bare ikke altid enig med dig.

Mvh Bill 7830 Tapper ud fra denne tråd nu.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "luftfilter"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.