Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: bremse udluftning (06-01-2008 21:41:14)
Peter Hansen #4214, reg. ssj
Hej Arthur.

Velkommen i klubben af fortvivlede bremseudluftere.

Vores 88" har 109" bremser. Gennen 10 år kæmpede jeg med
udluftning af de forp----- bremser.
Jeg prøvede med tryk på beholderen.
Jeg sugede gennem luftskruerne.
Jeg løftede bilen så højt op med frontspillet i et træ at den kun hvilede på bagvangen.
Jeg ændrede rørføringen så vædsken først løb til nederste cylinder og derefter op i øverste cylinder hvor luftskruen nu er placeret.

Min enestående tålmodige kone har siddet og pumpet i timer mens jeg har kravlet rundt og skruet på luftskruer (vores nabo fortæller stadig om dengang han kiggede ind i bilen kl 0030 og så min kone var faldet i søvn bag rattet, mens jeg lå og skruede).

Intet hjalp mig.

Jeg fandt så ud af at hvis jeg pumpede tryk på systemet og satte en pind i klemme mellem pedal og sædekasse hver gang jeg forlod bilen, så fik jeg efterhånden ( en uges tid ) luften ud. Denne fremgangsmåde er i sagens natur ikke så god da man jo kører i en periode med en bremse der kan pumpes op og det er ikke trafiksikkert.

Min sidste løsning:

Boringerne til rørforbindelse og luftskrue er midt på cylinderne !!. D.v.s. den luft der er i øverste del af cylinderen har svært ved at komme ud. Jeg har nu lavet et 4mm gevindhul øverst i hver cylinder ved stødbunden, lukket med en skrue med paktape, jeg lufter ud gennem disse huller inden jeg monterer tromlerne og --vupti-- udluftning tager 5 min.

Der er måske tale om en konstruktiv ændring af et vitalt sikkerhedssystem på køretøjet, men det må jeg leve med. Jeg kan nok komme i tanke om et par brugere af dette forum der vil tage mig i skole :-).

Med 88"er hilsen
Peter
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "bladfjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.