Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: bremse udluftning (07-01-2008 17:58:01)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn
Jeg har haft held med at lave en cykelventil om til kontraventil som så med et par små stykker slanger var klemt ud over udluftnings nipplen.
Jeg brugte den ventil med kugle i...

Endelig så skruede jeg kun lige akkurat nolk op for udluftnings nipplen således at bremsevæsken kun løb ud hvis jeg trykkede af all ekræfter på pedalen.

Sådan udluftede jeg på 5 min alle 4 hjul på min serie 2a 1969.
Tror det der høje tryk bedre presse luften med ud af systemet, på en elelr anden måde. Ihvertfald hindrer jeg at luften suges med ind igen. Små spalter med olien presset ud under højt tryk, lukker lufttæt bagefter alene på grund af overfladespændigen i olien.
Dermed suges der fris olie fra beholderen fremfor "frisk luft" fra nipplen, når du slipper pedalen.

Det er ligesom min teori ;)
Eller også var jeg bare heldig.....
Nej - jeg gentog faktisk nummeret flere gange ;)
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "skruefjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.