sv: sv: sv: dieseløkonomi 300TDI (06-05-2008 10:22:30)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj
Hej Mikkel
Der er nok ikke nogen der eksakt kan fortælle dig hvor du skal kigge for at finde ud af hvor den er utæt. (det kræver jo næsten at de ved det). Men det du tilsyneladende ved er, som du selv skriver at den ikke ser utæt ud.
Helt eksakt er der jo ikke andet at gøre end at finde diesel slangen fra tanken og følge den hele vejen op til motoren og så se fra pumpen og til dyserne.
Jeg ved eks. på min RRC, at her viser kilometertælleren ca. 10-12% forlidt i forhold til min ekstramonteret triptæller. Men spedometeret viser nu korrekt hastighed. Samtidig steg forbruget i forbindelse med et andet dækvalg hvor dækkets rulle omkreds er noget større end originalmonteringen. Men forbruget er jo nok steget fordi min kilometer tæller viser forlidt..... men jeg er sikker på at jeg kører den samme strækning på en tankfuld.
MTS dæk er jo ikke lige dæk med den laveste rullemodstand. Der er altså også meget vægt i dækkene når den skal i gang. Hvornår har du sidst justeret ventiler - skiftet luftfilter. Kører du tit med noget på krogen - der er temmelig mange faktorer der spiller ind.
mvh
Eddie