Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Fejlen er fundet og rettet - tjald i tanken (31-07-2008 00:41:08)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj
Så lykkedes det at finde og afhjælpe fejlen - tak for de mange gode forslag. - Og tak til de mange andre som har tilbudt hjælp i "nødens stund".

Det var Paul som løb med det vindende bud.
Da det endelig lykkedes mig at få tankmåleren ud - den måtte stå i blød i WD40 en nat - så kunne jeg med lommelygte og et par knæk på nakken komme ind og kigge... og derinde, der lå da vist noget lige i nærheden af sugerøret, som ikke skulle være der.
Det var ikke muligt at fiske objektet ud via tankmålerhullet, så der var kun den sure vej med at pille tanken af.
Af med tanken og af med returrøret, og så kunne jeg med en lang spids pind spidde "objektet". Det viste sig at være en tjald-lignende klump af ubestemmelig herkomst, som sugerøret vist havde hygget sig med ved festlige lejligheder.
Og så skiftede jeg lige fødepumpen ved samme lejlighed. Jeg havde jo bestilt en ny og da jeg stod med begge to i hånden og kunne mærke forskellen på pumpearmenes funktion, så var der ingen tvivl om, at den gamle pumpe havde mistet en hel del af sin ungdoms virilitet - der var ikke meget sprøjt tilbage i den.
Så manglede der bare en udluftning efter alle kunstens regler og en ordentlig prøvetur.
Prøveturen blev en trailertur til Sorø for at hente min nødstedte Light Weight.
110'eren trak som aldrig før mens LW'en stod på traileren med knust hjerte... (motoren sprang i luften på vej til LA).
Der er ingen tvivl om, at bilen har fået væsentlig bedre trækkraft nu og at det skyldes den nye fødepumpe.
Den periodiske fejl med total mangel på kraft skyldes helt sikkert "objektet" i tanken.


Jesper
- nu med kun 1 defekt Land Rover
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "forfjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.