155587:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 14cux expert søges (21-11-2016 21:40:41) (svar på
155581)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 87.63.237.146)
Hej Jacob,
hvis du allerede har Rovergauge er du jo godt på vej. Jeg er ikke ekspert i 14cux, men har også kæmpet lidt med systemet (og har også Rovergauge).
Når jeg læser din beskrivelse, tænker jeg to muligheder:
1) Du skriver at du har prøvet to forskellige steppermotorer, og de virker éns (lige dårligt). Har du renset hullet, som stemplet går ind i - jeg havde samme problem, med at tomgangen "hang" ved varm motor, og at den andre gange staller. Gammel oliesnask i manifolden bliver klæbrigt, når motoren er varm. Vatpinde med bremserens ind i hullet kunne fjerne uhyggeligt meget snask på min motor. Hvad siger Rovergauge om steppermotoren, kan du se værdien ændre sig (at den prøver at regulere tomgangen ned?).
2) Du skriver at din tomgang er 2000 o/min ved start og falder så til 1000 o/min (ved kold motor). De 2000 ved start er lidt højt, men ok - derimod burde den falde til 7-800 ret hurtigt (under et minut ved de temperaturer vi har nu). Du skriver "jeg har prøvet at indstille baseidle, men kan ikke få den til at gå jævnt under de ca 900rpm"
og det er lidt underligt. Min godt slidte 3.9 går fint på ca 750 omdrejninger i tomgang. Hvis det er en nyrenoveret motor, har du så prøvet at stille base idle præcis efter bogen? 14cux´en har jo ligesom nogle justeringshåndtag, den kan trække i, så at sige, nemlig steppermotoren og benzinblandingen, men hvis grundindstillingen ikke er i orden, kommer man udover de grænser den har for justering.
RRC hilsen
Bo