tilbage

Land Rover Forum  

163803: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (09-07-2020 08:54:56)
Nicolaj Sørensen #9939, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 77.68.245.140)
Hej medlemmer i DLRK


Jeg har en Range Rover classic 3.9 v8 hvor sikringen til motorstyringen bliver varm og til sidst smelter. Jeg har tjekket, så vidt det er muligt, alle ledninger og det virker ikke til at der er kortslutning eller andet som der kan være problemet. jeg har også lagt mærke til at jo mere motoren arbejder jo varmere bliver den 30 amp sikring.

Er der nogen som der har oplevet nogen lignende, eller som der har en ide til hvad det kan være?

mvh.
Nicolaj
163804: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (09-07-2020 09:16:25) (svar på 163803)
Paul Sehstedt #27, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 92.241.199.135)
Jeg har en formodning om, at det er en stelforbindelse, der er løs eller skal renses.
163805: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (09-07-2020 09:31:22) (svar på 163804)
Nicolaj Sørensen #9939, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 77.68.245.140)
Hej Poul


Tak skal du have, jeg vil tjekke alle stelforbindelserne og sikre at de er som de skal være.


mvh.
Nicolaj
163806: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (09-07-2020 11:08:25) (svar på 163805)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.147.7)
Uha-uha-uha, kan være en def benzinpumpe, sidder i tank, eller def ECU.
163807: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (09-07-2020 11:39:34) (svar på 163806)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.198.44.241)
@Nicolaj - check wire til bagrude viskeren... den deler strømkilde med ECU over samme sikring... ja..ja imbecil løsningsmodel..Solihull når de er bedst ;)
163809: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (09-07-2020 13:39:33) (svar på 163807)
Nicolaj Sørensen #9939, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 77.68.245.140)
Hej Ole


Tak skal du have. Ja det virker ikke til at være en super gennemtænkt fra englændernes side(-: bilen er kortet ned og der er ingen visker, der er lavet nyt ledningsnet, men tjekker lige for en sikkerheds at der ikke ligger en løs ledning.

mvh.
Nicolaj

163808: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (09-07-2020 13:21:40) (svar på 163806)
Nicolaj Sørensen #9939, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 77.68.245.140)
Hej Verner

Tak for fremsendte

Bilen er med en ombygget tank, hvor benzinpumpen sidder udenpå tanken, så den kan jeg tjekke igennem. Der sidder også en benzinpumpe mere lige motoren, måske det at der er 2 benzinpumper er årsagen til at sikringen bliver varm.

Jeg vil også forsøge at låne en ecu, så kan jeg få tjekket om det er ecu'en som er årsagen.


mvh.
Nicolaj
163814: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (09-07-2020 21:24:09) (svar på 163808)
Ib Hammer #219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.66.6)
Er ganske morsomt - at give Solihull skylden når der åbenbart har været indtil flere amatører ind og rode med ledningsnettet og andre komponenter - bilen er samtidig mindst 26 år gammel og problemet opstår først nu :-)

Stort smil

mvh
Ib 0219
163822: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (10-07-2020 12:58:18) (svar på 163814)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.116.202)
Mjoee Ib Hammer, men nu fremgik det jo ikke af forespørgsel at bilen var modificeret, så i det her tilfælde er Ole Jensen da i sin gode ret at til at undre sig, synes nu også nævnte opkobling virker ulogisk, men ok, gør du dig bare lystig, men jeg kan betro dig-- det er netop af på grund af karakteren af dit indlæg at flere, ellers Land Rover-kyndige medlemmer her i Reg SSJ afholder sig fra at byde ind.
163823: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (10-07-2020 13:33:18) (svar på 163822)
Arnth Jørgensen #1851, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 92.243.249.23)
@ Verner

Hvad er "Mjoee" for et udtryk/sprog? Måske en speciel dialekt omkring Haslev?

Arnth
163825: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (10-07-2020 17:06:43) (svar på 163823)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.198.44.241)
@ Ib...

Jeg kan love dig det er en imbecil løsnings... en ECU skal have sin egne selvstændig strømkreds...!

Det skal ikke være sådan at man oplever bilen dør..! fordi der er overgang i viskermotoren...

Har ligeledes forbandet ingeniørerne fra Hisingen...når deres åbenlyse dårskaber åbenbares.

Alle bilmærker og bilmodel har deres forbandelser...helt fornuftigt at belyse det uheldige... det er jo absolut legalt at lave det ordenligt..!
163826: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (10-07-2020 18:44:35) (svar på 163825)
Ib Hammer #219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.66.6)
Hvis det var så stort et problem havde bilen nok ikke trods ændret ledningsnet og ekstra komponenter virket i mere end 26 år - RR Classic udgik i 1994, som du er bekendt med. Hvis ellers den omtalte bil er "original" er den fra slut 80'erne og op til modellen udgik.

Ja, det er kedeligt at ingeniørerne ikke kunne forudse at bilen efter måske 30 år ville være udstyret med ændret ledningsnet, ombygget og tilført yderligere komponenter som er koblet på ledningsnettet.

Utroligt at vores biler overhovedet kan køre når det er en sådan en flok imbecile ingeniører der har konstruereret bilerne, for nu at bruge dine ord. En fejl der viser sig efter ca. 30 år ?? Det kan jeg faktisk godt leve med.

Skal vi nu gå helt ind til benet, når biler produceres hvor lang er den estimerede tid som fabrikkerne mener bilen skal holde inden den skrottes ?? At vi holder bilerne kørende og at vores biler er produceret så de kan holdes kørende mange gange længere end den generelt blandt bilproducenterne planlagte levetid er da helt fint af rigtigt mange årsager, men det er en helt enden debat.

mvh
Ib 0219
163827: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (10-07-2020 20:39:59) (svar på 163826)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.198.44.241)
@ Ib

Havde der været tale om en tilsvarende elektrisk arkitektur på Stuttugart-stjerne eller Wolfburg-racer havde jeg omtale deres ingeniørevner med et tilsvarende lidet flatterende udtryk...det ville blot være fortjent.

Min tekniske hint... tager naturligvis udgangspunkt i standart konfiguration. - helt oprenliget er den nævnte detalje i det originale el-arkitekturen, ganske enkelt torskedumt. Alderen er reelt irrelevant da det er designet som miskrediteres.

Nicolaj må igang med fluks, prøvelampe, el-diagram og ikke mindst en blank A4-blok... hans oversavet og modificeret røver kan kun han gennemskue...go`jagt
163828: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (10-07-2020 21:29:26) (svar på 163827)
Ib Hammer #219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.66.6)
Ole

Du ignorerer totalt at bilen har fungeret trods det du benævner som en fejlkonstruktion og at problemet først er opstået nu hvor bilen er blevet ca. 30 år gammel. At en arkitektur skulle være torskedum kan da godt være - men afhænger nok meget af øjnene der ser, så hvis arkitekturen ikke giver anledning til problemer i 30 år er det nok acceptabelt vil jeg mene.

I øvrigt er det ikke en fejl jeg har hørt nævnt eller omtalt som et problem i min tid tæt på den danske serviceafdeling og vi hørte det da hvis der var et eller andet der betød øget fokus på en eventuel fejl.

mvh
Ib 0219
163829: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (10-07-2020 22:10:20) (svar på 163828)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.198.44.241)
@ Ib

Jeg ignorerer ikke...det er sket to gange for mig... første gang for over 10 år siden... sidste gang i 2011...først gang tog det mig lidt tid, lige at gennemskue sammenhænget... næste gang havde jeg nær erindrings forskudt første event, kom hurtigt tilbage... kan betro dig at... synsassistenten fandt ret underholdende... en fuldt funktionsduelig RRC, han selv lige havde køre på liften, skulle skubbes ned ;)

Det er simpelhed et fejl design, at et helt andet system... kan få indflydelse på strømforsyningen til ECUén
163830: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (10-07-2020 22:23:01) (svar på 163829)
Ib Hammer #219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.66.6)
Ole

Nu er det ikke din bil der er tale om :-) og at du har haft et problem med lige netop dette er da både uheldigt og ærgerligt, men det gør det nu engang ikke til en fejl der generelt har givet anledning til problemer.

mvh
Ib 0219
163832: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (10-07-2020 22:42:26) (svar på 163830)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.198.44.241)
@Ib

Det er design-detaljen som er en general fejl konstruktion, netop det jeg fastholder og påpeger...ligegyldigt mærke/model... havde man forbundet varmeblæseren over samme sikring til ECUén, og den trækker for meget strøm...brænder sikringen - ville det ligeledes være fatalt.!

ECU strømforsyning skal være uafhængig/selvstædig/isoleret... alt andet er en "gal hund" - muligvis en gal bulldog ;)

163834: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (11-07-2020 02:53:02) (svar på 163823)
Allan Berri #7795, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 77.213.218.242)
@arnth
Hvad er egentlig din dybere mening med at belemre forum med dette dum-smarte indlæg i en faglig diskussion?
Verner deler - venlig som sædvanligt - af sin enorme faglige viden, og udtrykket "mjoeee" er et venligt og ikke-konfrontatorisk udtryk for at han har læst og forstået-, men ikke er enig i, modpartens synspunkt. Hvis det er Haslev-dialekt, og din bemærkning er Nordsjælland-dialekt, så skammer jeg mig over at tilhøre region Nordsjælland.
Jeg har min Defender som dagligt transportmiddel, og bruger derfor ikke klubbens arrangementer i terræn. Jeg har alligevel hidtil med glæde betalt kontingent til klubben som kulturbærende element, ligesom jeg betaler kirkeskat uden at gå i kirke, men med den tone, der efterhånden har sneget sig ind både i låste og åbne tråde, er jeg efterhånden kommet i tvivl, om klubben er pengene værd.
Som ikke-medlem kan jeg stadig følge med i Forum og Køb/salg, og kvaliteten af de låste tråde er ikke kontingentet værd.
Med venlig hilsen
Allan


163824: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (10-07-2020 16:18:50) (svar på 163822)
Ib Hammer #219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.66.6)
Verner

Hvis du tror at jeg gør mig lystig tager du grueligt og helt fejl, dertil er det faktisk alt for alvorligt.

Det er et skoleeksempel på at man kommer med løsninger i stedet for at spørge lidt ind til bilen og problemet. I det her tilfælde er der tre forslag til løsninger på fejlen og et hint til kvaliteten og først derefter kommer der lidt yderligere oplysning om bilen.

Det er lidt det samme som når folk kører fast ude i terrænet, så er første udmelding at det en dårlig bil - nix det er altid og uden diskussion en "fejl 40" hvis en bil kører fast og det har ikke noget med bilen at gøre :-).

Nogle gange skulle man måske lige trække vejret dybt en gang mere inden man giver Solihull skylden.

mvh
Ib 0219

163831: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (10-07-2020 22:31:43) (svar på 163824)
Peter Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 37.97.36.226)
Ib
hold nu op

Det er et elendigt design, hvis man trækker strøm til andre ting end det som sikringsgruppe er beregnet til - færdig punktum slut
Det kan godt være det fungere - men det kan også være det ikke gør - og det er bare ikke godt nok - så er den ikke længere.

Med hensyn til at "folk" måske ikke lige laver hele beskrivelsen af deres bil - kunne jo være at det er de færreste af os der rent faktisk har tid til at udarbejde en 3-400 sider manual over hvad der er blevet lavet eller ikke lavet gennem de sidste 30 år.

Det er squ da mega fedt at folk byder ind med mulige løsninger, og spørgeren så måske kan begynde at rette sin fejlsøgning i en bestemt retning - personligt ville det tage mig rimeliiiiiig lang tid at finde en fejl i bagrudevisker - som fuckede min ECU op !!!

Hvilket er en af grundene til at mit eget ledningsnet er heftigt modificeret (men stakkels den der en dag skal finde rundt i det, da jeg ikke lige har fået lave tegninger :-))

Hav en dejlig aften, og Nicolai jeg håber du finder din fejl, jeg har desværre ikke nogle bud på løsning

163833: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (10-07-2020 23:33:32) (svar på 163831)
Ib Hammer #219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.66.6)
Peter

Folk må mene og fremføre lige præcis det de vil, mig selv inklusive :-)

Men straks at give Solihull skylden for at en bil har haft et problem er i mine øjne forkert, Nicolais bil med ændret ledningsnet har jeg tilladt mig at udelukke. At Oles bil har haft den fejl er irriterende, ærgerligt og træls - helt enig - det gør det bare ikke til noget torskedumt og fejlkonstruktion hvis der ikke er andre der har oplevet at det har givet anledning til problemer.

Ting kan laves på mange måder, her har fabrikken/ingeniørerne valgt en løsning, hvilket du og Ole er enige om ikke er godt nok. Jeg tror at der har været nogle rimeligt dygtige ingeniører med til at designe bl.a. ledningsnettet og måske, kun måske, er lige så dygtige i hvordan sådan noget skal laves, som du og Ole - og jeg betvivler ikke jeres viden om det her et sekund og det mener jeg ærligt.

Fabrikkens ingeniører har så valgt den anden løsning og hvis modellen generelt har kørt rundt i 30 år uden problemer kan jeg helt ærligt ikke se at det der påpeges som torskedumt og en fejlkonstruktion reelt er det. Det er vel først en fejl hvis modellen generelt ikke har virket som forventet og det er en ofte set fejl der har krævet reparation/udbedring.

mvh
Ib 0219
163836: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (11-07-2020 10:21:52) (svar på 163833)
claus kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.146.201)
Jeg tror jeg må sætte flere popcorn over :-)
163837: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (11-07-2020 21:36:08) (svar på 163836)
Jens Kjøller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.44.134.165)
husk sydesalt fra den flotte ø...;-)
bedste LR-hilsner...Jens
163843: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (13-07-2020 11:52:14) (svar på 163837)
Nicolaj Sørensen #9939, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 77.68.245.140)
Hej alle


Fejlen blev fundet, det var en løs stelforbindelse så nu kører Range Roveren igen som var det en ny bil:-)


God dag

mvh.
Nicolaj
163844: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (13-07-2020 13:10:50) (svar på 163843)
Ole Pars (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.73.28.248)
Fedt manner.
Se lige de 2 første svar i tråden igen :-)
163845: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (13-07-2020 13:19:17) (svar på 163844)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.146.11)
Fint med tilbagemelding, når stelforbindelse svigter, trækkes der stel gennem andre forbindelser, derfor den overbelastede sikring.
163846: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (13-07-2020 13:55:34) (svar på 163845)
Ib Hammer #219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.66.6)
Glædeligt - håber du fortsat får glæde af bilen.

og - beroligende at vide at det ikke var imbecile og torskedumme ingeniører fra Solihull der var årsagen :-)

mvh
Ib 0219
163847: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (13-07-2020 15:49:50) (svar på 163846)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.146.11)
@Ib Hammer, men det rokker jo stadigvæk ikke ved at opkoblingen ab werk er uhensigtsmæssig.
163848: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (13-07-2020 17:14:06) (svar på 163847)
Ib Hammer #219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.66.6)
Verner

Hvis bilen og dermed ledningsnettet har fungeret de første ca. 30 år uden problemer er det teoretisk/akedemisk snak at diskuttere om fabrikkens løsning er ok eller ej.

Det eneste der betyder noget må være om bilen har fungeret uden problemer og det lader det trods alt til.

mvh
Ib 0219
163850: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (13-07-2020 18:37:52) (svar på 163848)
Bill Jacobsen #7830, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.73.76.254)
@Ib

Hvordan ved du at Nicolajs bil har virket uden problemer i 30 år? Han skriver jo at den har fået nyt ledningsnet.

Bill 7830
163851: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (13-07-2020 19:12:29) (svar på 163850)
Ib Hammer #219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.66.6)
Hvis det havde været et ofte set problem ville der være flere medlemmer bl.a. Verner der ville have hørt om det og kunne genkende det. Verners viden/hukommelse om tidligere modeller og mulige fejl er fabelagtig.

Har tidligere skrevet at jeg ikke hørte om problemet i de 25 år jeg arbejdede hos importøren. Så det er ikke kun baseret på denne ene bil, og jo Ole har haft problemet endda to gange, men bortset fra det så har det tilsyneladende ikke givet anledning til nogen speciel opmærksomhed.

Nicolaj laver et indlæg sikkert fordi problemet er opstået indenfor forholdsvis kort siden. Uanset om ledningsnettet er blevet ændret eller ej var det en stelforbindelse der var årsag til problemet.

Det begynder at ligne en diskussion kun for diskussionens skyld da problemet er løst og det ikke var ledningsnettets opbygning der var synderen.

Følg Claus's opfordring :-)

mvh
Ib 0219
163852: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (13-07-2020 21:25:06) (svar på 163851)
Bill Jacobsen #7830, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.73.76.254)
@: Ib

Jeg kan forstå at du er meget ærekær omkring Land Rover bilmærket, men Range Rover er ikke kendt for at være de mest fejlfrie biler man kan købe! Jeg spurgte ind til om du kendte Nicolajs bils historie. Den er tydelig vis modificeret med 2 benzinpumper kan man læse. Hvad der ellers er lavet ved bilen melder historien intet om.

Du har selv haft 9 indlæg I denne tråd, flest af alle, så hvem diskuterer. Om jeg skal følge Claus råd vil jeg gerne selv bestemme! Prøv google.

1:

Unfortunately, Range Rovers aren’t known for their reliability. It’s quite the opposite, actually, as used models are known for "typical British engineering," which means leaks, breakdowns and various other mechanical issues and unusual malfunctions.
One common problem on virtually every Range Rover is the air suspension. Standard on all Range Rovers since the early 1990s, the air suspension adds an improved ride and adjustable ground clearance, but brings with it a host of other problems.

Most notably, it seems to fail after about 6 to 10 years, leaving the Range Rover awkwardly sagging to one side. As a result, most owners replace the air suspension with traditional coil springs once it fails. If you’re looking for an older Range Rover, we actually recommend finding one that’s been converted rather than dealing with the myriad of air suspension issues that may crop up.

Beyond air suspension issues, each Range Rover generation seems to have its own unique set of problems. The Classic was known for electrical issues and oil leaks. The P38 also had a series of issues, including electrical problems and costly head gasket and heater core failures. And while the 2003-2012 models were more reliable, earlier models seemed to have issues just about everywhere, including the differential, the transmission and the electronics. The jury is still out on new Range Rover’s reliability, though the Land Rover brand seems to be improving every year.

2:

Is a used Land Rover Range Rover 4x4 reliable?
No. The Range Rover's build quality and reliability have been a major source of concern for years, with the car consistently finishing near the bottom of reliability and customer satisfaction surveys.
In What Car?'s most recent Reliability Survey, owners reported the usual span of problems, and the Range Rover finished bottom in the large and luxury SUVs class, with an overall score of just 67.3%. Land Rover as a brand finished a poor 31st out of 31 manufacturers.

Bill 7830 der køre Defender der heller ikke er uden problemer
163853: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (13-07-2020 23:20:05) (svar på 163852)
claus kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.116.207)
Kære Bill

Du har vist aldrig kørt Range Rover selv ..... Det er kærlighed ved første blik og man får stor tolerance overfor Solihulls forsøg på elektronikfronten. Det virker jo, men er ikke altid gennemtænkt og logisk
( her må du give mig ret Ib )
Det gik først RIGTIGT galt med P38. Fy føj for noget elektronisk mareridt.

De problemer der idag opstår med strømmen i en RRC skyldes ofte (altid) at de foregående 27 ejere har “forbedret” og “fornyet”.

Hvor ved jeg mon det fra? :-)

1105



163854: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (14-07-2020 00:18:18) (svar på 163853)
Ib Hammer #219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.66.6)
Claus

Jeg giver dig gerne ret, specielt da det med strøm, modstand, kredsløb, relæer osv. ikke er min stærke side og heller ikke har min interesse :-) men som du siger - det virker jo, og det er det jeg har fremført. Ledningsnettet gav ikke anledning til problemer på RRC.

At Ole og Peter har en anden tilgang til den slags er helt fint de har viden om den slags, Solihull har bare valgt en anden løsning som trods alle fremsatte teorier og udsagn alligevel har fungeret. Det var en dårlig stelforbindelse der gav problemet.

Bill - Ja - jeg er medlem af Dansk Land-Rover Klub og hvis ikke vi skal være bare en smule ærekære om det produkt der er grundstenen og basis for klubben, så er der da vist en der har misforstået en hel del.
Så længe indlæg er adresseret til mig er jeg så høflig at jeg besvarer dem, selv om jeg ofte har en stærk fornemmelse af nogle få medlemmer skriver indlæg kun er fordi det er mig der har udtalt mig om et eller andet i en tråd.

mvh
Ib 0219





163849: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (13-07-2020 17:33:59) (svar på 163845)
Ole (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.73.28.248)
Mon ikke den varme sikring skyldes den dårlige forbindelse. Derfor bliver strømtrækket for højt og sikringen bliver varm.
163855: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (14-07-2020 09:56:11) (svar på 163849)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.117.3)
Nu stopper tråden forhåbentlig ---- det er squ ikke sundt med alt det popcorn :o)
163857: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (14-07-2020 23:47:28) (svar på 163855)
Bill Jacobsen #7830, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.73.76.254)
@: Verner

Bare rolig, popcorn er nogle af de mindst usunde chips, hvis bare man sparer lidt på saltet. Men som du sikkert har gættet er jeg nød til at svare når nogen skriver direkte henvendt til mig. Undskyld! Men bare rolig jeg tapper ud efter dette indlæg.

@: Claus:

Du har fulstendigt ret jeg har ikke haft en Range Rover. Jeg har kun haft en Defender 110 300 tdi 1997 (i 14 år) og disse er heller ikke problemfrie selv efter udvikling fra 1949. Jeg kan bla. nævne tandrems problemer, vakuum pumpe (popnitter har det med at give op), P-pakning (ved vandpumpe) og lyskontakten (her ville det have været smart med et relæ så plastikken ikke smelter i kontakten), der kunne måske også have været sat et relæ ind i tændingssystemet. Dette betyder ikke at jeg ikke er glad for min bil!
Ingeniører og bilfabrikker har alle noget der hedder økonomi og deadline som skal overholdes, så nogle gange er de løsninger der vælges ikke de allerbedste. Nogle gange er man oven i købet nød til at tilbagekalde biler.

@: Ole

Så har man bare sparet at lave en ny sikrings boks med plads til en sikring mere og så bare genbrugt den fra den ældre model? Jeg tror at du har ramt noget.

Jeg tror at de Range Rovere der er over 15 år for langt de flestes vedkommende bliver repareret af ejerne selv og dette tror jeg i øvrigt gælder for alle Land Rovere i Danmark. Jeg tror også at man har sprunget over på Land Rover fabrikken, når man har valgt kun at bruge en sikring til to strømkrævende ting, især da den ene er nødvendig for om bilen kan køre.

@:Ib

Kopieret fra dit svar: ” selv om jeg ofte har en stærk fornemmelse af nogle få medlemmer skriver indlæg kun er fordi det er mig der har udtalt mig om et eller andet i en tråd.”

Da du skriver dette i et svar til mig og ikke sætter navne på, går ud fra at jeg er en af dem du mener.

Jeg havde inden mit indlæg i tråden ” Sletning af tråd på forum” d. 23-06-2020 kl 23:24:53 ikke skrevet på forum i 2½ år! Først i tråden: ”Sidste nyt fra HB” 28-06-2020 kl 20:34:54 skriver jeg et indlæg der henvender sig til dig, meget af vores dialog vedrørte dine problemer med at se om det er Brian (formand) eller Jeanette (Klubbutik bestyre) der skriver/er logget in og om folk må skrive på forum.

Tilbage igen, jeg spurgte bare til om du kendte Nicolais bils historie. Spørgsmålet er ligegyldigt nu da jeg ikke har tænkt mig at skrive mere i denne tråd.

Jeg er medlem af to Land Rover klubber og er ærekær omkring min bil, men ved godt at ikke alt er det bedste ved Land Rovere. Dette betyder jo ikke at jeg synes at alt er omkring dem er noget møg. Gudskelov er der hjælp at hente på nettet og hos alle de opfindsomme hjemmemekanikere der er i klubberne. Lige så du ved det Ib, jeg har intet imod dig, jeg er bare ikke altid enig med dig.

Mvh Bill 7830 Tapper ud fra denne tråd nu.
163858: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (15-07-2020 08:14:29) (svar på 163857)
Ib Hammer #219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.66.6)
Bill

Når man gerne vil gå tilbage i tidligere tråde i et forsøg på at nedgøre andre og for at fortsætte diskussionen blot for diskussionens skyld skal man vælge det rigtige indlæg - indlæg 163657 fra den 30.6, den tråd der hed "Nyt fra HB"

" Bill

Ak-ja - øjnene er det første man bliver blind på - kiggede efter en eller anden form for tal/bogstavkombination og fangede ikke at det var hele navnet der var ændret. Giver god mening da begge bestyrer en tillidspost"

Men det er jo ikke så "interessant"

mvh
Ib 0219

163860: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (15-07-2020 10:34:17) (svar på 163858)
Bill Jacobsen #7830, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.73.76.254)
Undskyld men jeg er nød til at rette dig tråden hed ”Sidste nyt fra HB” ganske som jeg skriver.
Nu du taler om at nedgøre så kopiere jeg lige ind hvad du bla. sagde i tråden: index nr. 163673

Bill
Tak for informationen - kan du også oplyse hvem der har slettet de to opslag ?
Du er da mere end velkommen til at undlade at læse mine indlæg - har alligevel en fornemmelse af at du ikke læser hvad der står.
Og en god ferie til dig
Mvh Ib 0219

Det ville nu klæde dig at læse hvad jeg skriver i mit sidste indlæg i denne tråd, jeg kopiere lige teksten så du ikke behøver at lede. Se især fra teksten på, ” Først i tråden: ”Sidste nyt fra HB” 28-06-2020 kl 20:34:54 skriver jeg et indlæg der henvender sig til dig”: Index nr. 163857. Hele teksten her under

”Jeg havde inden mit indlæg i tråden ” Sletning af tråd på forum” d. 23-06-2020 kl 23:24:53 ikke skrevet på forum i 2½ år! Først i tråden: ”Sidste nyt fra HB” 28-06-2020 kl 20:34:54 skriver jeg et indlæg der henvender sig til dig, meget af vores dialog vedrørte dine problemer med at se om det er Brian (formand) eller Jeanette (Klubbutik bestyre) der skriver/er logget in og om folk må skrive på forum.”

Og jo jeg havde ikke skrevet på forum i 2½ år inden mit indlæg i tråden ”Sletning af tråd på forum” index nr. 163529. Som du selv har skrevet tidligere, "stop nu". Jeg tror det er dig der forsøger at nedgøre.

Jeg var tappet ud men er selvfølgelig nødt til at svare på det du skriver. Bill 7830
163861: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (15-07-2020 11:18:55) (svar på 163860)
Ib Hammer #219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.66.6)
Tja - diskussion for diskussionens skyld - hvad har indlæg i andre tråde med denne tråd at gøre?? Men det er tilsyneladende meget vigtigt om den tidligere tråd hed "Nyt fra HB" eller "Sidste nyt fra HB"

Tror faktisk ikke der er meget mere at tilføje - orker ikke ordkløveri

mvh
Ib 0219
163862: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (15-07-2020 13:37:20) (svar på 163861)
Bill Jacobsen #7830, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.73.76.254)
Når man søger få forum efter ”nyt fra HB” kommer påtalte tråd ikke op, derfor er det vigtigt hvad tråden hedder. Mener i øvrigt selv at det er det der står i tråden der er det vigtige.

Du siger: ” diskussion for diskussionens skyld” og dog stiller du direkte efter et spørgsmål. Som du selv siger/har sagt: Jeg er et høfligt menneske så jeg svare når jeg bliver spurgt (sikkert ikke siteret ordret).

Hvis du gerne vil have diskussionen stopper, er det måske ikke så konstruktivt at stille yderligere spørgsmål. Ordkløveri, en sag har altid flere sider/meninger og vi er alle berettiget til vores.

Om der ikke er mere at tilføje må tiden jo vise.

Bill 7830 der gætter på at det sidste i denne tråd ikke er sagt.
163863: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (15-07-2020 17:38:28) (svar på 163862)
Ib Hammer #219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.66.6)
Helt reelt mener jeg det, når jeg siger at det er svært ikke at opfatte det som en diskussion for diskussionens skyld. Dit første indlæg i denne tråd dukker først op efter årsagen til problemet er fundet.

Når du nu har bemærket at der er stillet et spørgsmål hvorfor svarer du så ikke på spørgsmålet?? NEJ NEJ NEJ!!! - lad endelig være med at svare for så kan tråden passende slutte her og som nævnt orker jeg ikke det fortsatte ordkløveri.

mvh
Ib 0219

163873: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (16-07-2020 21:55:31) (svar på 163863)
Jens Kjøller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.44.134.80)
øv øv...for pokker da ...;-)...jeg har lige sat popcorn over ...
God sommer og bedste LR-Hilsner...
Jens
163874: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (16-07-2020 22:20:44) (svar på 163873)
Arnth Jørgensen #1851, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 92.243.249.23)
@Jens

Hvis du logger dig ind, kan du sikkert få brug for dine popcorn her https://www.dlrk.dk/forum/indlaeg/163864
163875: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 v8 sikring til motorstyring bliver varm og smelter (16-07-2020 22:36:27) (svar på 163874)
Jens Kjøller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.44.134.80)
har været der engang i fordums tid...nr ca 47xx.....måske 43xx...er lykkeligt glemt i glemsens gåder... derfor heller ikke fb når man kan smugkigge på dlrk...;-))...
men tak for tilbud...
Og kaffe til Claus er stadig gældende..., uanset udfaldet af koblingsproblematik...;-)
Bedste LR-hilsner
Jens