103115:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Fælge til Def. (26-10-2010 22:14:12) (svar på
103114)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 94.191.178.209)
Selvfølgelig kan man jo ikke klantre Land Rover for det absurde danske afgiftssystem eller generelt stigende miljøkrav som LR er tvunget at efterleve. Det bliver nye biler absolut ikke billigere af. Og jo, jeg ville gerne eje en ny/nyere LR og ikke mindst med mere power to my elbow, men når regningen for hos et autoriseret værksted, obligatorisk service og PCpåkrævet rep. skrives ud, løber det jo koldt ned ad ryggen på selv en fed tegnebog. Så lever jeg gerne med en nedvejet 1985 110" HCPU
med farisæermotor der generelt kan repareres med et bukket søm og en knækket hammer. Ikke mindst med få år til pensionsalder og dermed minimal indkomst og kørselsbehov.
At pladefælg generelt ikke er særlig modstandsdygtig for hård belastning er vist ikke nogen hemmelighed; selv har jeg måttet kassere en del klassisk LRstålfælge, netop grundet skævhed og når personer jeg tillægger at besidde stor viden på området, i LROint. fremfører Disco1 stålfælg ikke er særlig stærk, så tror jeg dem, hvilket jeg viderebringer.