112143:
sv: sv: sv: Igangsætning på bakke med campingvogn (02-07-2011 16:45:08) (svar på
112128)
Ole Sørensen #8643, reg. øsj (medlem) (
ip-adr: 91.118.22.111)
Hej igen
Tak til alle med deres fine indlæg.
Og jo, Vi har skam læst i instuktionsbogen, men der står ikke noget om lige netop det.
Og jo igen, Vores Freelander ér med manuel gearkasse :-).
Den med at knække trækket synes jeg rigtig godt om, jeg tror det går i de fleste tilfælde.
Men f.eks Defenderen som har 2 gearkasser, den kan jo slæbe enormt i den lave gearkasse. Og så tænker jeg jo, at den derved ikke har risiko for at skride i koblingen.
Jeg har prøvet eksemplet med håndbremsen og jo det virker, men skal jo op nogle omdrejninger før man er sikker på at man kan slippe håndbremsen og den kan trække, ellers kører den jo bare baglæns.
Eksemplet kunne jo være at man holder i kø med campingvognen på en svag stigning, og så er det ikke sjovt at den enten går i stå eller ruller baglæns.
Så er der flere der har gode råd, så endelig kom med dem.
Men vi fortsætter troligt Vores tur gennem Østrig og Schweiz. Og vi har i dag været på særdeles stejle og grusede skovveje rundt om Zugspitze bjerg, dog uden campingvogn :-).
Og det er fantastisk at mærke hvor stærk bilen egentlig er i både 1. og 2. gear.
Så der blvier prøvet lidt kræfter.
Mvh Ole og familien ( som ikke altid synes det er sjov når det går lodret ned på højre side af bilen )