112340:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: serie 2 og serie 3 biler (10-07-2011 23:48:19) (svar på
112333)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 212.27.28.90)
Det har nu heller aldrig været tanken med styretøjsdæmperen-
at den skulle være med i selvopretningsprocessen, dog kan man købe en fjederbelastet styretøjsdæmper fra TerrafirMa, der retter op på ligeudkursen.
Ved toldsyn på min mili-109" øffede synsmanden berettiget over manglende selvopretning uden dog at skrive; 109`eren var med One-tonramme med forlængede lasker og ditto dump-irons, altså den del af rammen hvortil forreste fjedre er fastspændte. Selv efter minutiøs gennemgang af hele styretøjet, herunder afmontering af sporestang, blev ingen fejl fundet, derfor mistænker jeg den hævede undervogn for den manglende selvopretning.
Grunden til forhjul på baghjulstrukne biler som seriebiler, skal spidse, er de under fart retter sig op således de er parallelle for bedst stabilitet og minimum dækslid og brændstofforbrug. Modsat skal forhjul på firehjulstrukne (og forhjulstrukne) biler skræve, da de så, under fart vil trække sig fremad og så være parallelle af ovennævnte hensyn. (Da fart og Land Rovere jo er to uforenelige størrelser justerer mange forhjulene til ligeud, altså parallel ved stilstand)