118346:
sv: sv: Opfølgning på forladt 109 serie 3 i Nybølle. (21-12-2011 19:48:36) (svar på
118345)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (
ip-adr: 94.138.69.237)
Så mangler vi vel bare den gode Land Rover entusiast, der ikke længere kan tåle tanken om, at den stakkels forladte 109" HT ikke skal have et tag over hovedet til Jul.
Han drager ud til den barske ejermand og frikøber bilen. Den bliver hjemført og anbragt i et værksted.
Han døber bilen Julle.
Julle ser igen Verden på nye hjul ved næste Jul.
Ejeren er stolt over at have genskabt en original Serie-bil.
Men han aner ikke, at en ualmindelig smuk partileder har udtænkt sig en skummel plan: alle motorkøretøjer over 16 år skal SKROTTES!
Hun, dronningen fra Uniform Partiet, HADER biler og fremover må der kun findes modellen UNO 1,1 l !
Ejeren bryder ud i gråd, men Julle vågner op til dåd.
Hun skal omvendes er Julles plan og han tøffer gennem julesneen mod Staden. Dog kommer han ikke langt, da en ildrød UNO 1,1 sidder fast i sneen og spærrer vejen.
Åh, hjælp mig, åh hjælp mig!, trygler kvinden.' Jeg må hjem til min uniforme familie i tide, så vi kan fejre en rigtig rød jul!'
Julle følger artens tradition og slæber partidronningens ekvipage til Borgen.
Belært af den virkelige bilverden udbryder hun: STOP og skråt op med mine gale planer, for nu ved jeg, uden Land Rover går den ikk'!'
Glædelig Jul til alle i klubben - vi ses derude også i 2012!