119980:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp til noget aksel - 109ér (30-01-2012 19:58:22) (svar på
119976)
Lars Nygaard #8835, reg. bhm (medlem) (
ip-adr: 212.242.251.113)
Så fik jeg logget ind - med sorte fingre - tak for udførlig forklaring Jens, en ting jeg SKAL have lært mig selv - skal bare have fundet tiden og en, jeg kan kigge lidt over skulderen. Har prøvet et par gange før, for sjov svejsning med elektroder, og der fik jeg først et ordentligt stød, så lærer man også det, og anden gang brændte jeg gennem jernet...
jaja - jeg har været en tur forbi værkstedet i de tidlige aftentimer, eller sen eftermiddag for nogle, og heldigvis haster det ikke med at lære at svejse pga generatoren. Alle tre (6) bolte sad som de skulle, ingen gennemgående der kunne vride alting fra hinanden, men for pokker, længe siden de havde været efterspændt, så det blev de - liggende på ryggen og to 19 nøgler op og fat - nu sidder den ihvertfald fast!
MEN, for der er vel egentlig ofte hvis ikke altid, et men, den sidder stadig skævt - den hælder en anelse forover, og det forreste beslag virker da også en smule vredet. Så nu er aftalen med mig selv, at jeg i morgen, hvis jeg kan komme til på værkstedet, og helst på liften, piller generatoren helt af, og får rettet beslaget tilbage - jeg er klar over, at det ikke nytter, at jeg bare tæsker med en hammer, da den så nok knækker, og så skal lære at svejse, hurtigt! Nogle gode råd, fra dem der har orket at læse så langt som her til, hvordan retter jeg det bedst? Som den sidder nu, er der ingen larm fra remmen, remmen er stram, men den kører ikke snorrelige, og går en anelse på hjulene, så den vil nok relativt hurtigt slides tynd i siden for derefter at knække.
Bare byd ind, jeg kan bruge al den hjælp, der skal til