tilbage

Land Rover Forum  

Index
120421: Sidder der drøvle-plader i min V8´er ? (08-02-2012 19:41:30)
Carsten Hansen #8789, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 178.72.18.86)
Eller er den fjernet i min årg. '87

Hvor sidder de præcis og kan man se om de er der uden at skrue karbu'erne af ?
Index
120424: sv: Sidder der drøvle-plader i min V8´er ? (08-02-2012 21:02:59) (svar på 120421)
Peter Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.145.112.197)
Kaburator skal afmonteres, økonomi spjæld sidder i det store luftspjæld.

Kan ikke huske om de er på den model kabutator, til gengæld opnås fatatisk ydelse hvis nålene slibes, ved ca. 3000 omdr. gives fuld chokker - så tager den gas - men du skal ikke forvente at køre mere end 2-3 km/L efter den operation.

Hilsen
Struntze
Index
120425: sv: Sidder der drøvle-plader i min V8´er ? (08-02-2012 21:10:37) (svar på 120421)
Leif Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 89.150.84.135)
Hej

Nej, det var kun stage 1, der havde neddroslings plader! de reducerede effekten til 92 hk.

Så de omtalte plader har aldrig siddet i din motor.

Men du kan fjerne dit egr system, det er nok defekt alligevel.

Med venlig hilsen
Leif
Index
120429: sv: sv: Sidder der drøvle-plader i min V8´er ? (08-02-2012 21:58:12) (svar på 120425)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.217.86)
Leif har (næsten) ret; der var også firkløver-drøvel i 90-110" V8 indtil 1986.
Men ved at fjerne det såkaldte puls-airsystem (egr) der sidder som lyddæmperlignende bokse på hver side af motor og proppe af, får man mere power.
Index
120440: sv: sv: sv: Sidder der drøvle-plader i min V8´er ? (09-02-2012 10:10:19) (svar på 120429)
Leif Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 89.150.84.135)
Hej Verner

Nu mener jeg ikke at jeg tager fejl, I 1984 købte min far en fabriksny 110 og den har vi haft siden, den har ikke og har aldrig haft nogen plader.

Jeg har selv ejet både en 83 og 85, ingen af dem havde den.

Lige nu har vi en 86 uden og den står 99% som da den kom fra fabrikken.

Hilsen Leif
Index
120445: sv: sv: sv: sv: Sidder der drøvle-plader i min V8´er ? (09-02-2012 11:30:08) (svar på 120440)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Ja igen et eksempel på at der ikke er regler uden undtagelse,og vores biler er sendt på gaden med forskelligt udstyr, måske er nogle havnet i en anden del af verden, end de oprindeligt var tiltænkt til, det er set og hørt før også med andre bilmærker, forskellene skyldes forskellige krav til udledning og forskellige afgiftsystemer, min er fra 86 har hverken firkløver eller EGR, har en RRC fra samme tid stående den er også uden begge dele, så alt kan være lige rigtigt.
Index
120459: sv: sv: sv: sv: sv: Sidder der drøvle-plader i min V8´er ? (09-02-2012 17:05:48) (svar på 120445)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.250.137)
Da Land Rover 110" kom i 1983 og 90" i 85 med V8, havde de 114HK. I modelår 1986 undlod man at montere restriktionerne i indsugning, således motoren fik 136HK. Min 110" V8 hardtop fra 85 er med restriktioner (og var med det såkaldte puls-airsystem)
Årsagen til Leif blev "snydt" kan skyldes årsager som Per fremfører.
RRC har aldrig, fra fabrik, været udstyret med disse; men RRC havde jo også fra 126 til 136HK. alt efter årgang.
Skulle man være fristet at udstyre sin V8 med restriktionerne har de reservedelsnr. ECR3493. Er man i tvivl, kan man aftage aluminiumsvinkelen på karburator, åbne spjældet, løfte stemplet og med en pencillygte lyse ind og kontrollere.
Index
120461: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sidder der drøvle-plader i min V8´er ? (09-02-2012 17:25:57) (svar på 120459)
Carsten Hansen #8789, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 178.72.31.188)
Det er da rigtigt Verner. Det må være måden at kontrolere det på uden at skille hele bilen ad...
Jeg syntes sgu bare ikke at den kører som en bil med 135 HK.
Og der er nogen der påstår at en RR V8 af samme årgang har over 150 hk og absolut ikke er "død".
Er der nogen forskel på motoren eller dens opsætning på henholdsvis LR og RR V8 ?
Index
120462: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sidder der drøvle-plader i min V8´er ? (09-02-2012 18:04:09) (svar på 120461)
Leif Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 89.239.240.183)
Hej carsten

de fleste land rover kører med 8,13:1 i komp. mens rr var 9,35:1.

Din bil ville nok have godt af en 3,9I knast, ny kæde og løftere.

Hilsen Leif
Index
120465: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sidder der drøvle-plader i min V8´er ? (09-02-2012 19:12:44) (svar på 120462)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.250.137)
Jeg er bange for jeg igen må modsige dig Leif. RRC med automatgear var med kompressionsforhold 9,35-1. Manuelgearede RRC var med 8.15 ell. 8.25. I praksis lå forskellen i 9.35 havde max drejningsmoment ved lavere omdrejninger af hensyn til automatgear.
Men ellers er det rigtigt knastaksel som i 3.9 vil pynte på regnskabet;
samt naturligvis en general make-over af tændingssystem.
At nogle siger deres RRC har over 150HK. kan skyldes der er en motor i fra eks. Rover SD1 personbil, denne har 156HK. Ell. 3.5-EFI som kom midtfirserne. Der er ikke den store forskel på V8 i RRC og som i Land Rover, kun spørgsmål om udstyr- strømfordeler og karburator bl. andet,
hvilket dog ændrer sig fra årgang til årgang.
Index
120475: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sidder der drøvle-plader i min V8´er ? (09-02-2012 20:28:22) (svar på 120465)
Leif Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 89.239.240.183)
Hej verner

du har igen ikke helt ret, jeg har selv haft 4 rrc alle med manuel gear og 9,35:1 det var allerede i 1983 at man standard fik det komp. i både manuel og auto. 8,25:1 udgik i 83 men blev på visse markeder udskiftet med 8,13:1. Danmark var et af de landet som standard fik 9,35:1 og pulsair.
Men som sagt tidligere i denne tråd man kan aldrig helt regne med hvad land rover har gjort (har selv haft en rrc som var leveret med motornr. 30A fra fabrikken)
På det nedstående link kan du se alle motormodeller i gennem tiden;)

http://www.rimmerbros.co.uk/content--name-Rover-V8-Engine-Numbers

Hilsen Leif