122724:
sv: Rejse Land Rover (16-04-2012 16:31:41) (svar på
122666)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 94.101.213.2)
Hej Jørgen.
Jeg ved ikke hvor meget du skal bruge bilen. Hvis du skal bruge den på een lang rejse hvor du også "afmelder" dig selv i DK, så overvej at køre den på grænseplader. Så kan du sågar få lov at køre den herhjemme (i meget begrænset omfang).
Ellers har jeg også kigget meget på Flensborg/Malmø modellen. Jeg tror ikke der er nogen problemer i det - ud over at du har en dyr bil holdende i udlandet når du ikke bruger den.
Jeg selv valgte at registrere min 110 som personbil i DK. Så var der ikke nogen problemer med kvalifikationsbeviser og alt mulig andet. Desuden slap jeg for at have sæder i bagagerummet i en bil der til mit behov i forvejen var ret lille. Sådan en 5/6 personers 110 personbil er efter min mening noget af det mest alsidige køretøj der findes. Desværre er jeg heller ikke lottomillionær, så jeg endte med at sælge bilen, fordi den var for dyr i forhold til mit behov for den som rejsebil.
Den korte version -
Du skal være lottomillionær, hvis du skal synes det er sjovt at have en dyr rejsebil stående i udlandet, når du ikke bruger den.
Du skal være lottomillionær, hvis du skal skal rejse i over et halvt år ad gangen (grænseplader).
Du skal være lottomillionær, hvis du skal registrere en 110 som personbil.
Du skal være lottomillionær, hvis skal købe en bus og tage X antal buskørekort for at køre i den med de begrænsninger det nu har.
Summa summarum - du slipper ikke for at skulle have muldvarpen op af lommen. Jeg synes du skal undersøge hvad der lever bedst op til dine behov, og så finde den bedste løsning i forhold til det. Jeg tror jeg valgte at bruge en lidt for slidt bil som udgangspuntkt for min løsning, hvilket gjorde afgiften lidt billigere, men tilgengæld var der også altid lidt i vejen med den:-)
Held og lykke med det.
Jakob E S