Hej Lau, din formodning er rigtigt.
Det er formentlig akslen til 4x4 der er mugnet fast.
Der hvor den forreste kardan går ind i gearkassen, der sidder nogle runde blikdæksler og dækker for enden af den aksel der skal rykke sig frem når du trykker den gule ned.
Afmonter dækslerne og fjern rust, plutte og andet skidt og smør det godt op igen så den er godt funktion igen.
Og så er det rigtigt vigtigt, at der altid er toppet op med olie i transfergearkassen (oliepåfyldningshullet ved siden af håndbremsen) da den olie også skal smøre akslen helt ude i enden af 4x4 delen.
Og selvfølgelig et det også vigtigt alle andre steder hvor der jævnligt skal olie på en seriekaret.
Det kan også bare være linket fra den gule stang og ned i gearkassen er gået fra hinanden - så skal det bare sættes sammen igen og sikres.
Mvh
Kenneth Poulsen
jeg bruger også:
www.serielandrover.dkfor os der ikke kan få nok af bladfjeder Land Rovere. ;)