tilbage

Land Rover Forum  

Index
156078: 2.5D 11J, 12J, 13J, 14J & 15J. (06-01-2017 22:25:03)
Henrik Duus Nørgaard #6005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.198.209.70)
Hvordan identificerer jeg min 1990 2.5 N/A ex. MoD motor ?
11J & 13J virker nyere og mere avanceret.
Index
156079: sv: 2.5D 11J, 12J, 13J, 14J & 15J. (06-01-2017 22:27:34) (svar på 156078)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 176.23.252.69)
Det er de 3 første ciffer/bogstaver i motornummeret.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
156080: sv: sv: 2.5D 11J, 12J, 13J, 14J & 15J. (06-01-2017 22:32:31) (svar på 156079)
Henrik Duus Nørgaard #6005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.198.209.70)
tak.
hvor er motornummeret placeret ?
:-)
Index
156081: sv: 2.5D 11J, 12J, 13J, 14J & 15J. (06-01-2017 23:23:49) (svar på 156078)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.123.199)
I dit stelnummer?
Det er nok en 13J. Har du et billede af motoren fra højre side?
Index
156082: sv: sv: 2.5D 11J, 12J, 13J, 14J & 15J. (06-01-2017 23:29:08) (svar på 156081)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 176.23.252.69)
Der - ved pilen. ;)

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
156083: sv: sv: sv: 2.5D 11J, 12J, 13J, 14J & 15J. (06-01-2017 23:44:44) (svar på 156082)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.123.199)
Nej, det der er på en 2.25. Nummeret på 2.5 skal være lige over fødepumpen. Højre side af motoren.
Index
156084: sv: 2.5D 11J, 12J, 13J, 14J & 15J. (06-01-2017 23:50:47) (svar på 156078)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.123.199)
11, 12 eller 13J, afhængig af udstyr på motoren. Her kan du se nummeret.
Index
156085: sv: sv: 2.5D 11J, 12J, 13J, 14J & 15J. (07-01-2017 00:10:27) (svar på 156084)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 176.23.252.69)
Beklager, jeg var lidt for hurtig på tasterne.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
156086: sv: sv: sv: 2.5D 11J, 12J, 13J, 14J & 15J. (07-01-2017 09:45:01) (svar på 156085)
Peter A. Christensen #2055, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 109.56.226.174)
Tast dit stelnummer på bilen ind på denne hjemmeside så kommer de fleste oplysninger på bilen : ihttp://www.clifton.nl/index.html?calvin.html
Index
156087: sv: sv: sv: sv: 2.5D 11J, 12J, 13J, 14J & 15J. (07-01-2017 10:16:15) (svar på 156086)
Henrik Duus Nørgaard #6005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.198.19.207)
Ifølge Clifton er det en 12J motor.
Jeg checker lige motoren senere.
Index
156088: sv: sv: sv: sv: 2.5D 11J, 12J, 13J, 14J & 15J. (07-01-2017 13:57:21) (svar på 156086)
Kaj Tunlev #1643, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 176.23.195.218)
Hej Peter!

Lidt i tvivl om clifton.nl er til at stole på. Har tjekket min egen LR 90 V8 3.5 l. Motortypen 24G er ikke nævnt.
Produktionsår nævnes som 1983/1984. Min er fra 1987.

Mvh

Kaj Tunlev.
Index
156089: sv: sv: sv: sv: sv: 2.5D 11J, 12J, 13J, 14J & 15J. (07-01-2017 14:40:39) (svar på 156088)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.123.199)
Stelnummeret lyver ikke...
Selvfølgelig kan det være skiftet maskine. Clifton giver aldrig den eksakte årgang.
MoD brugte ofte 13J på de "nye" Defendere uden turbo, som jo er sådan en bil vi taler om.
13J har en slyng olieudskiller på krumtapudluftningen, da den menige soldat havde en vis evne til at overfylde med motorolie. Det skulle anordningen hjælpe lidt tilbage til bundkarret. Lidt som på 2.5TD maskinen.
Index
156105: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2.5D 11J, 12J, 13J, 14J & 15J. (09-01-2017 16:57:27) (svar på 156089)
Henrik Duus Nørgaard #6005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.198.19.207)
Jeg har endnu ikke checket motornummeret.
Der sidder en meget stor lyseblåagtig 24V generator i vejen for aflæsning af nummeret.
Index
156106: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2.5D 11J, 12J, 13J, 14J & 15J. (09-01-2017 19:45:09) (svar på 156105)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.132.51)
99.99% sikkert en 2,5L suge-diesel, 12J ell.13J - 67HK. Det engelske forsvar gik direkte fra 2.5L suge-diesel til 300Tdi.
Den blå-grønne farve kaldes "Duck-egg" og indikerer noget mili-halløj. Omtalte generator er på 90 amp. og er/var universal, som passede på mange forskellige køretøjer; pas godt på den- den officielle pris, som renoveret, var 3500pund inden for det engelske forsvar, altså godt 30000Dkr. med dagens kurs.