Jeg er netop kommet hjem efter at have kørt prøvetur efter at have fundet løsningen.
Man afmonterer to små beslag i hver side der holder de tre bageste kølere sammen med den forreste. og holder alle kølerne fast til resten af køretøjet. De tre kølere forbliver boltet til hinanden. Beslagene fjernes ved at løsne tre bolte i hver side inde bag båthornene. Se de blanke områder på fotsne og fotos af de afmonterede beslag.
Man kan så løfte de tre et stykke opad og stille dem på skrå med bunden op ad den forreste. Dette gør at man lige netop kan lirke plasticskkjoldet omkring viskosemøllevingen fri og tage den ud.
Med de tre kølere løftet er der plads til en Knudsenkile på højkant og mere til under kølerne.
Det er netop lige akkurat plads nok til at man kan lægge det nye rør-vidunder ned på indersiden af køleren og mens man med 3 fingre på hver hånd holder de 3 sammenboltede kølere så langt opad de kan komme, bruger man de sidste to fingre på hver hånd til at lirke rørene med deres akavede saltvandssamlende bøjler ind under de tre kølere og frem til der hvor de skal sidde.
Så kan man sætte rørenderne i hhv. servopumpen og styrehuset og bolte de to bøjler til forreste crossmember.
Så er det blot at påfylde ny servovæske, starte motoren, lufte ud på styrehuset, stoppe motoren, samle alle de små beslag og plasticskjolde osv og så er man kørende igen
Røret var tæret inden i begge bøjler. Se stykket lige før knækket nederst på fotoet. Den ene rørbøjle sad rundt om enden af det rørstykke.
Arrangementet med de små spændebånd og kabelbindere over selvvulkaniserende tape, var den nødreperation som fik mig og dette Solihulske vidunder hjem, da fejlen opstod.