tilbage

Land Rover Forum  

Index
26089: Mudderafskærmning på skivebremser? (03-08-2005 20:47:45)
Niels Kristian Petersen #6803, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.61.132.187)
Hej LR forum

Jeg kører i forbindelse med mit erhverv meget off road kørsel i vådt mudder, og skal nu have nye skiver og klodser, selv om det er meget kort tid siden det sidst blev skiftet.

Selv om jeg hver aften spuler bremserne rene, så bliver de lige så tilmøjede efter kort tid næste arbejdsdag, og selv om jeg så vidt muligt bruger gear til at bremse med i terræn, så undgår jeg ikke asfalt, hvor jeg jo er nødt til at bruge bremserne som normalt.

Jeg har fået at vide at der skulle findes en form for afdækningssæt, der kan holde det værste pløre ude af bremserne, så jeg forlænger deres levetid bare lidt, men har ikke kunnet finde noget om det her på forum. Er der nogen her, der ved noget, som jeg ikke gør (det er der iøvrigt ganske givet! :o))

Jeg kører i en nyere Defender 110 med skiver på alle fire hjul.

rh Niels 6803/reg øsj
Index
26096: sv: Mudderafskærmning på skivebremser? (04-08-2005 08:09:11) (svar på 26089)
Tony (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.254.27)
Prøv at lade være med at spule dem rene. Brug en pind til at fjerne det værste og kør evt. hurtigt baglæns gennem en dyb vandpyt for at skylle evt. sten væk.
Det resterende mudder vil så størkne og give nogenlunde den beskyttelse du efterspørger :)

Om det vil folænge dine bremsers levetid kan jeg ikke love noget om, men det er da forsøget værd.

/tony
Index
26117: sv: sv: Mudderafskærmning på skivebremser? (04-08-2005 14:58:44) (svar på 26096)
Christian (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.255.238)
Hejsa

Skynd dig at pille det skjold af der sidder på bagsiden af dine skiver, de kan ikke bruges til noget som helst, specielt ikke når der kommer småsten at ligge mellem skjold og skive, så har de jo den reverse virkning.....

Mvh Christian