67608:
sv: Reservehjul og rygerbil (08-08-2008 21:14:40) (svar på
67606)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (
ip-adr: 80.162.200.43)
hej og velkommen til
Min bedre halvdel er den lykkelige ejer af en DiscoII og har derfor også et hjul hængende i bagpartiet (bilen forstås). hun kan bedre lide udseendet uden cover og der er så bare een hage ved det - det bliver hurtigt støvet og beskidt da al vejsnask bliver hvirvlet op på bagsmækken konstant. Da hun tidligere kørte med cover var hjulet altid rent og pænt. Fordelen er så, at nu hvor coveret er fjernet, er det nemmere at komme til at tjekke luft i dette dæk. Med hensyn til mørneri og revner, så tager det dog nogle år før dette har indflydelse på dækkets egenskaber - og jeg vil ikke i det henseende være alt for meget bekymret. jeg tror at dine andre dæk til den tid vil være udskiftningsmodne - så et dæk fra eller til der skal udskiftes...
Skulle du alligevel falde for det smukke palmelogo, som kan fås til hjulcover, så forhandles de i klubbutikken til en fin pris -- og ingen vil fremover være i tvivl om at her kommer en lidelsesfælle ramt af engelsk syge.
Med hensyn til storrygeriet - gør grundigt rent og benyt evt. en luftfrisker - jeg tvivler på at du kommer lugten helt til livs - meen dermed sagt må det komme an på en prøve. Jeg ved at skodder man sine smøger i askebægeret vil det altid afgive en grim lugt derefter. Da jeg selv var ryger skoddede jeg altid ud ad ruden - men det hjælper jo ikke dig. På markedet findes der vel mange kemiske vidundere og lugtslørere (herunder Wunderbaum ;-))- jeg ved fra sure sko at eddikke virker på det - så....
SIIIåbenvognhilsen
Stefan