tilbage

Land Rover Forum  

75353: Er der nogen der kender denne 90" V8? (18-01-2009 11:28:44)
Christian Eilersen #7960, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.51.77.131)
Hej,

Har lige set at der i øjeblikket er flere 90" V8 til salg, bla. denne:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57946959

Jeg har ofte overvejet at skifte min 300tdi ud med en v8'er, mest for sjov skyld..
Mit kørselsbehov er så tilpas lavt at det øgede brændstofforbrug ikke er så afskrækkende og nu ser det endelig ud til at udvalget er der..

Jeg ved godt at jeg sikkert får at vide at jeg skal beholde min 300tdi... og det er da også en dejlig motor. - men lyden af V8 har den altså ikke.. :-)

Hvor meget mere arbejde/vedligeholdelse skal man forvente med sådan en svend? Her tænker jeg primært på motoren, da jeg forventer at den løbende vedligeholdelse på resten af kareten er nogenlunde den samme som på min 300tdi?

Hvad med prisen? 85.000 er det fair?

mvh
Christian
- med V8-drømme..
75356: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (18-01-2009 11:51:58) (svar på 75353)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.95.152)
Hej Christian.

Af beskrivelse og på billedet ser den godt nok fin ud. Jeg kan godt forstå, du finder den interessant :-)

Mekanisk kan jeg imidlertid ikke hjælpe dig, men jeg synes, der er to ting, du skal få afklaret med det samme:

- er det den "lille" V8'er med ca. 116hk (21G) eller den "store" med ca. 133hk (24G)? Eller en ombytter med noget helt tredie?

- er den med 4- eller 5-benet gearkasse?

Du kan finde lidt om relevante typegodkendelser og motornumre i følgende to tidligere tråde:

http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=61174#61174
http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=69290#69290

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT


75358: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (18-01-2009 12:03:01) (svar på 75356)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.129.53.240)
Så vidt jeg ved har 90 V8 aldrig været født med 4 trins gearkasse, det er kun 110, RR, stage one og 101.
Den har enten LT85 eller R380. Men R380 sidder kun på de nyere. LT85 er en god og stærk gearkasse. Den har dog problemer med at lejerne nemt bliver slidte og hyler. Derudover er der MEGET lang vandring på gearstangen.
V8 er enormt billig og nem at vedligeholde, simpel at skrue på, slidstærk og billig i reservedele.
75359: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (18-01-2009 12:21:46) (svar på 75356)
Christian Eilersen #7960, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.51.77.131)
Hej Søren,

Tak for svaret.

Er det muligt umiddelbart at se på motoren om det er en 21g eller en 24g (hvis ejeren er lidt usikker på det..)

Og skal man descideret holde sig fra den lille, eller skal man "bare" leve med lidt færre kræfter?

Ved godt det værste kan være bare at skulle LEVE med visheden om at der findes en kraftigere version, hvis man uheldigvis er kommet til at købe for småt ind :-)

Chr.
75360: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (18-01-2009 12:49:20) (svar på 75359)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.95.152)
Pyha, Christian .... jeg ved, hvor det sidder, men kan ikke forklare det. Den røde ring på vedhæftede billede, et stykke nede, evt. med hjælp fra en lommelygte er mit bedste bud. Pænt store tal i metal. Prøv dog at søge her på forum eller se, om ikke en anden venlig sjæl lige kan beskrive det, så det gi'r mening ;-)

Jeg har selv prøvekørt i en 4-benet 110" med 116hk en enkelt gang på et tidspunkt, hvor jeg havde en 90" 300tdi som sammenligningsgrundlag. Siden har jeg haft både en RRC, en 90" og en 110" med 133hk motoren + prøvekørt yderligere en 90" hermed, og baseret på disse fem biler er det min personlige oplevelse, at du skal ønske dig den "store", hvis målet er tydeligt at mærke flere kræfter end i din 300tdi.

Og ja, så er der den med visheden .... siger jég, som først blev helt tilfreds, da jeg fik min nuværende 90".

Ved nærmere eftertanke tror jeg iøvrigt, det er rigtigt, hvad der også skrives; at 90" ikke er leveret med 4 trin, så bare glem den del igen.

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT

75363: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (18-01-2009 12:53:31) (svar på 75360)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.95.152)
Korrektion .... RRC'en var ikke siden, men før ...
75381: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (18-01-2009 17:08:40) (svar på 75360)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Hej Søren

Har du p/n på de filtre du har siddende på billedet ?

På forhånd tak
Mvh
Michael
75384: sv: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (18-01-2009 17:38:22) (svar på 75381)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.95.152)
Hej Michael.

Nej, desværre. Luftfiltrene var monteret af den tidligere ejer, og bilen er ikke min længere. Så jeg kan nok ikke rigtig hjælpe med noget om dem, bortset fra, at jeg tror, de var med til at give bilen en ualmindelig god brændstofsøkonomi (7,25 km/l i snit gennem et helt år).

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
75393: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (19-01-2009 09:48:15) (svar på 75360)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej

Jeg har selv en fin hvid 90" V8 fra 1984, der er totalt renoveret. Min erfaring er at den bestemt ikke mangler kræfter. Ved hjælp af lidt knast, manifold og ikke mindst væk med EGR og på med KN, er følelsen en ret spillevende motor med lyst til både omdrejninger og lækkerlyd.

Med andre ord: en tæt, trimmet og velholdt V8 kan nemt tunes til det du ønsker - så gå efter standen fremfor motorvolumen.
Med elektronisk tænding kan du iøvrigt også øge ydelsen.

Vrooom hilsen

Søren Ignaz
90" Def. Softtop V8
Saab 900 - ikke for sjov!
75357: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (18-01-2009 12:02:19) (svar på 75353)
Peter Posgaard #5311 reg. nsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 81.7.185.10)
Hej Christian

Jeg forstår godt dine drømme.. en 90'er V8 er også den ultimative LR i mine øjne.

Men jeg går faktisk og kigger mig om efter en 300 tdi'er istedet for min V8'er i min "nye" 110'er.. så måske skal vi prøve at finde ud af et byt...

Du kan evt. skrive til mig på peter@posgaard.com

Mvh.
Peter
75371: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (18-01-2009 14:42:19) (svar på 75357)
Peter Posgaard #5311 reg. nsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 81.7.185.10)
Det var kun motorer jeg ville bytte.. du får ikke min bus :)
75382: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (18-01-2009 17:19:44) (svar på 75353)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.69.213)
Hej Christian.


Det er mig der har renoveret bilen. Så jeg må sige jeg kender lidt til den.

Mvh

Mads

Ring bare:

30893454
75394: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (19-01-2009 09:53:59) (svar på 75353)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej Christian

Du er iøvrigt velkommen til at komme og prøve min hvide V8 Defender. Den er på papiret helt mage til den sorte og det kræver nok en nærmere inspektion at konkludere hvilken der er i bedst stand. Fede fælge på den sorte efter min mening.

Men sig til hvis du vil prøve drømmen. Skriv eller ring. Det er Kbh K (den er dog i vintergarage pt i Fredensborg).

85.000 kr. er ikke urimeligt HVIS standen er rigtig god mener jeg.

V8 hilsen
75423: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (19-01-2009 23:25:26) (svar på 75394)
Christian Eilersen #7960, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.242.115.183)
Hej Alle,

Tak for alle tippene!

Jeg var ude og se på den omtalte v8'er i weekenden.. Og jeg blev ikke skuffet. Det er godt nok en fed motor.
Den lyd lige til at blive helt blød i knæene over :-)

Bilen var også riigtig flot i standen, så nu går jeg stille og roligt og overvejer om økonomien er til V8-drømme..

mvh
Christian
75424: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (19-01-2009 23:52:31) (svar på 75423)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 77.241.140.148)
Bare gå til den Christian.....Livet er for kort til biler med fiskekutter motor :-)

med V8 hilsen
Claus
75425: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (20-01-2009 06:34:35) (svar på 75423)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Hej Christian,

Med dagens vekselkurs svarer prisen til lidt over 10.000£ - og for det kan kan altså godt få en topgejlet årgang 1985 med galvaniseret det ene og andet, LHD konvertering - og der vil nok også være lidt håndører tilovers til registreringsafgift :)

Bare en alternativ tanke
Mvh
Michael
75431: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (20-01-2009 10:07:51) (svar på 75423)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej Christian

Godt gået. Jeg er næsten også nødt til at se den sorte - den er jo på papiret mage til min - og så mange findes der heller ikke derude. Vi må lave vores egen lille 90" V8 softtop afdeling!
Jeg har sendt dig en mail.

Oktan 100 hilsen
75491: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (21-01-2009 09:51:06) (svar på 75353)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej Christian

Har du set der rent faktisk også er en anden sort V8 90" med blød hat til salg?
Utroligt at man pt kan finde 3 af disse skønne sjældne køretøjer til salg. Fortæller det noget om tiden vi lever i eller om bankernes velvillighed overfor (os) LR folket, der forsøger at prioritere lidt livskvalitet?

For min skyld må de da gerne få et klistermærke på siden, hvis de insisterer på at eje den:-)

Undskyld den varme luft - tilgiv mig.

Højoktan hele vejen
75493: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (21-01-2009 11:10:30) (svar på 75491)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.242.232.2)
Der findes nu en hel del 90" V8 softtop i DK og resten af verden for den sags skyld. Modellen var bl.a. jubilæumsbilen i 1988 i en udgave med Recarosæder og lidt ekstra lir hist og pist.

mlrh
Claus
75497: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (21-01-2009 14:23:53) (svar på 75493)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej Claus

Ok der er bare ikke så mange til salg. Måske fordi ejerne bare er for glade for dem.
Har du mere info om 40 års jubilæumsmodellen? Fotos eller noget? Var den stadig med good old Rover 3,5 med SU´ere?

V8 drøn
75622: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (23-01-2009 00:17:45) (svar på 75497)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
jeg har en 40th anniversary model fra 1988 med klud
Den er født grå med canvas klud og 2 stk sports sæder fra ASS autostolen i velour samt tæppebeklædning på ladet. dobbelt SU'er m.m

Den er nu opgraderet til en G4 orange med sort mohair klud, nye døre med rocky mountain alu dørtoppe, org deepdish alu sutter, sort håndlavet læder interiør all over incl nyt skum til sæderne (nu med varme) varme i forruden, safari snorkel, Mantec reservehjuls holder, costom made "swing away" bagklap, sort tæppe på gulv, lad, sædekasse m.m, bulkhead removal bar, rollcage, center console fra iron goat betrukke med læder, super lydisoleret hele vejen igennem, komplet scorpion undervogn +1, rimmerbross stainless udstødning, banan manifold, edelbrock inlet manifold, edelbrock 4 barrel karburator, kenlowe fan, 4x30mm spacere, rock sliders, sprit ny transferbox, ny renoveret gearbox, nye kardanner og meget, meget mere. Jag har skiftet alt og opgraderet det jeg syntes en Defender manglede. Den har kun lige rundet de 170.000km og den spinner som en mis....
selvom den kun kører 5km/l så gir' det mening for mig at drøne rund i den og den er desværre ikke til salg. Er blevet budt 200.000,- for den da den lige var blevet færdig, men takkede pænt nej tak! Det eneste den mangler nu er hvide skilte, men de kommer helt sikker en gang!

Har foto's før og efter

MVLRV8H Rasmus
75625: sv: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (23-01-2009 07:16:44) (svar på 75622)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.95.152)
Lyder som en ualmindelig flot opgradering. Lad os da se et billede af den i de nye klæder, Rasmus :-)

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
75639: sv: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (23-01-2009 09:32:52) (svar på 75622)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej Rasmus

Ja lad os da se lidt fotos. Måske en hel række?
Jeg smider lige et foto af min V8 Defender med her - den er også indregistreret i 1988 men er produceret i 1984 - så der er ikke så meget jubilæum over den.
Men findes der nogle originale 40 års jubilumsmodeller vil jeg meget gerne se fotos af dem.
Tak

8benet hilsen
75649: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (23-01-2009 11:46:13) (svar på 75639)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
Her er et billede af min 40 anniversary model før ombygningen.
75650: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (23-01-2009 11:48:50) (svar på 75649)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
og et mere før
75651: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (23-01-2009 11:50:54) (svar på 75650)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
og det sidste fra før!
75652: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (23-01-2009 11:56:40) (svar på 75651)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
Jeg har desværre kun et efter ombygningen til en G4 V8 på den laptop jeg sidder ved nu, så resten kommer senere!
75676: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (23-01-2009 17:24:43) (svar på 75652)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.95.152)
Hold da op for tre flotte biler, der er præsenteret i denne tråd. Såvel den i salgsannoncen som Søren I.'s og Rasmus's to eksemplarer... Lækkert, når sådan nogle gamle damer bliver gjort til noget særligt :-)

Vedhæftet følger et billede af min forrige bil. Også en 1988 V8 90"er. Dog ikke softtop, men til gengæld på hvide plader. En super løsning. Det burde I overveje. Kan vel efterhånden gøres for en slik .... ;-)

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
75677: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (23-01-2009 17:26:39) (svar på 75676)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.95.152)
Og her min nuværende 1998'er .... næsten for "ny", men vil gerne vedkendes selskabet ;-)

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
75708: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (24-01-2009 12:52:40) (svar på 75677)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Helt ærligt, Søren - hun er da mere end 11 år gammel. Også en nydelig bil ....!

Mvh
Mikael
75709: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (24-01-2009 13:07:33) (svar på 75708)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
Hmm ... er der nogle af jer der har mulighed for at vise billeder af indretningen.. sæder mv bagi? Kan nogen gi et bud på hvad det vilkoste at sætte hvide skilte på en 1988 90" td...?? (nu på gule)

Thomas der også drømmer...
75710: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (24-01-2009 13:30:39) (svar på 75709)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.95.152)
Hej Thomas.

Indretningen bagi en 90"er ligner vel til forveksling den bag i en 110" bus eller STW. D.v.s. enten med fire enkeltsæder eller med bænke. Det sidste har jeg dog ikke selv set.

På vedhæftede billede kan du se min tidligere 1988 90"er, og i et indlæg efter dette vil jeg vedhæfte et billede fra bagi en 1998 90"er, som den jeg har nu. Det er næsten éns, men ikke helt.

Endelig findes der jo også en løsning, som den der er i de helt nye modeller. Se f.eks. her: http://www.landrover.dk/defender_interioer/. Drej på pilen til højre og drej TO gange rundt. Første gang ses sæderne klappet op, anden gang klappet ned.

Afgiftsmæssigt gav jég og et andet klubmedlem kr. 40-45.000 for ca. tre år siden. Men i et indlæg fra sidste år http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=70462#70462 refererer Asger Jørnow til en pris fra SKAT på kun ca. kr. 30.000. Og dyrere siden da er det nok næppe blevet :-)

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT


75711: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (24-01-2009 13:32:20) (svar på 75710)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.95.152)
Hér et billede fra bag i en bil som den, jeg har nu...

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT

PS: Og tak til Mikael for de pæne ord :-)
75814: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (26-01-2009 11:50:52) (svar på 75710)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej Søren

Det ser jo helt tilforladeligt ud. Det tror jeg lige jeg vil overveje. MEN, ved du om der kan sidde en styrtbøjle mage til den jeg har (jeg skal lige finde et bedre foto), og skal jeg "bare" købe en hardtop og sæder, seler og beslag - og betale afgiften før jeg er kørende? Hvor køber jeg mon det billigst?
På min bil fra 1984 forventer jeg faktisk ikke en afgift over 20.000 kr. for at skifte til hvide plader. Den er jo trods alt 25 år iår.
Hvad laver din fine 1988 bil nu? Kører den rundt her i DK?

V8 hilsen
75817: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (26-01-2009 11:58:48) (svar på 75814)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Hej Søren,

Jeg gav 11.000 for min 109 V8 CSW fra 1982 for halvandet år siden - så det er vel deromrking du også skal slippe med :)

Mvh Michael
75830: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (26-01-2009 14:23:34) (svar på 75814)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.243.4.11)
Hej Søren.

Det ville ikke være kvalificeret, hvis jeg begyndte at begive mig ud i en nærmere teknisk rådgivning om, hvad der kan lade sige gøre, hvad der i øvrigt skal til, eller for den sags skyld, hvor du kan få, hvad du måtte mangle, udover for sidstnævntes vedkommende evt. gennem "Købes" funktionen i Roverbørsen ;-)

Begge mine egne hvidplade 90"ere (1998+1988) samt en tidligere gulplade 90" har været med sæder bagi allerede ved importen til DK. Og taget i betragtning, hvor mange af sådanne biler, der lyder til at være blevet taget hjem gennem de seneste mange år, må der givetvis rundt omkring stadig findes en del sæt med de afmonterede dele.

Jeg ved dog, at Tohuse Auto, tlf. 86 66 80 87, har praktisk erfaring med ombygning af en 90" fra gule til hvide plader incl. hjem-/fremskaffelse af nødvendige dele. Måske kan de bidrage med yderligere oplysninger / hjælp hertil.

F.s.v.a. min tidligere bil (1988), så kører den, så vidt jeg ved, stadig rundt i DK. Solgte den til én i Århus for ca. to år siden. Måtte du være nærmere interesseret heri, kan du lige skrive til mig uden om forum.

Afgiftsmæssigt vil jeg tro, at de kr. 20.000 du håber på, må være et absolut minimum. Budgettér hellere med et beløb i omegnen af det, Asger er blevet stillet i udsigt. Din bil er jo flot ;-) Hvad der måtte være blevet berigtiget for en en 109", tror jeg desværre ikke, SKAT skæver meget til, så længe de har mere konkrete sammenligningsgrundlag.

Lad endelig høre, hvis du går videre. Det vil jo være oplysninger, mange kan bruge.

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
75831: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (26-01-2009 14:35:04) (svar på 75830)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Jeg er klar over vi ikke kan sammenligne æbler med bananer - men jeg gik bare ud fra at en afgiftsberettigelse foretaget for ca 2 år siden, med en bil der var to år nyere, ville gå nogenlunde op :) En 109 V8 CSW har sikkert ikke været billigere i 1982 end Sørens 90" i 1984 - så jeg tænkte bare at jo flere argumenter man har med i tasken til Skat - jo bedre er man stillet. Men hvis man insisterer kan man sikkert godt få lov til at slippe mere end 20k i afgiftsskranken. Og efter +450 arb.timer så er standen på 109'eren også halv-hæderlig :)

Mvh
Michael
75837: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (26-01-2009 14:59:36) (svar på 75831)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.243.4.11)
Hej Michael.

Når jeg skriver, at jeg desværre ikke tror, SKAT skæver meget til en 109" berigtigelse, hvis de har flere 90" berigtigelser af tilsvarende årgange at læne sig op ad, så var det mere ud fra en praktisk erfaring/overvejelse, end ud fra en rimelighedsbetragtning.

Det saglige argument for at bruge din fine bil som en del af et samlet referencegrundlag skal jeg ikke på nogen måde beklikke. Og ja, selvfølgelig gælder det om at være forberedt med så mange gode, relevante argumenter (subjektive så vel som objektive), som overhovedet muligt, når prisen skal forhandles (for det ér også ofte en forhandling), så man ikke slipper dyrere end nødvendigt :-)

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
75849: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (26-01-2009 15:23:53) (svar på 75830)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej Søren

OK super. Mange tak for info.

Jeg allierer mig lige med 2huse for at høre deres pris for en klargøring til hvide plader.
Og så forsøger jeg da også at "alliere" mig med Skat - for at få en indikation på afgiftsniveauet.

Endnu engang tak for deling af viden og info.

Stort vink

Defender V8 softop - for sjov
Saab 900 - ikke for sjov
75850: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er der nogen der kender denne 90" V8? (26-01-2009 15:29:48) (svar på 75849)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Søren. Du behøver ikke have bilen gjort klar til hvide plader. Der er ikke noget i vejen med at indregistrere en bil uden sæder bagi på hvide plader.
Det eneste krav jeg lige kan komme i tanker om du skal have styr på er et bakspejl.

MVH jakob E S