94033:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: Pick-up (15-02-2010 09:56:01) (svar på
94023)
Niels Erik Lysebjerg (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 194.239.76.58)
Okay, måske en smule off-topic
men Søren du siger at "Så generelt er 90" en noget bedre bil." Her vil jeg mene at det afhænger af øjnene der ser.
Rygtet vil vide at der er ligeså meget om ikke flere mekaniske problemer med tidlige 90/110 (Defender)
Personligt ville jeg aldrig bytte min Serie IIA 88" med en "Boingy" :-) Sad for øvrigt ved siden af i Poul Meirums fine V8 brandbil i lørdags og ikke for at sige noget grimt om bilen, der vandt en præmie for "best in show" ved Rover National forrige år, men imodsætning til min 88" så kneb det faktisk med at få plads til hovedet under taget, og til knæene foran hanskehylden. Til gengæld var kabinen polstret og tilstrækkelig dæmpet til at vi kunne snakke sammen, til den blide lyd af en V8
Så er der lovligheden, sikkerhed osv. Hvis en 88" V8 kan synes og godkendes osv i henhold til alle love og regler så burde det jo være fi-fi dong, men det kræver naturligvis at chaufføren kører efter forholdene, og ikke tror det bliver en personbil, blot fordi dan kan følge trafikken.
Muligvis er en 90" nemmere at bygge om til V8, man skal så lige huske på at det er vist ikke alle de gamle præ-Defenders der umiddelbart kan synes med V8.
Bare mit pip inden jeg får skruet min elskede veteranbil sammen og igen bliver "prospect" til denne fine Klub.
Mvh Niels