tilbage

Land Rover Forum  

Index
96869: P38 erfaringer (18-04-2010 20:08:24)
Peter Posgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.83.89.168)
Nå.. Jeg går og lurer lidt på at anskaffe mig en P38. Jeg har fundet en som er til at betale, men den har gået 308.000 km, hvilket gør mig lidt nervøs.
Jeg er lidt skræmt af engelske biler efter den sidste 110"'er jeg købte, og derefter svor at jeg aldrig skulle eje en engelsk bil igen.. nogensinde. Meeen... nu har jeg jo lige været ude og kigge på en og ville lige prøve at få et godt råd om erfaringer omkring P38'eren.
Måde mht. rep, da den jo sikkert er dyr at skrue på, og mht daglig drift osv.

Fortæl fortæl..

Har den kørt for meget. Den har en del rust, men det er til at leve med.. det er mere det elektriske og mekaniske jeg er usikker på. Den nuværende ejer skulle lige ha fået skiftet de foreste "støddæmpere", men umiddelbart virker den stadig som om den står og kører på kompressoren hvert minut for at stabilisere bilen. Er det normalt.

Og er der noget men skal være særlig opmærksom på på den type biler, ud over at være sikker på at al el virker naturligvis.

Det skal lige siges at jeg kan få den for en slik, men er bange for at skulle betale prisen i rep.. og det gider jeg simpelthen ikke, og har heller ikke råd.

Mvh.
Peter
Index
96872: sv: P38 erfaringer (18-04-2010 21:08:55) (svar på 96869)
Peter Posgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.83.89.168)
Måske skal det lige nævnes at det er en 4.6 HSE fra 1996 med hvide medaljer.
Index
96875: sv: sv: P38 erfaringer (18-04-2010 22:40:04) (svar på 96872)
Torben Schmidt Hansen #8266, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 217.157.238.141)
Hej Peter

Jeg har haft en P38 i 5 år, en dejlig bil med en masse dejlige elektroniske detaljer.

Om den er dyr i rep. afhænger meget af hvad du selv tør kaste dig ud i.

Der er en del elektriske ting der kan og vil drille

Luft affjedringen kan være en dyr post, visse fejl på affjedringen skal computeren nulstille på værksted før det virker igen.

Varmen i sæderne har også en tendens til at brænde over.

Forruden har jeg fået skiftet tre gange, jeg ved ikke om jeg bare har været uheldig med stenslag eller det er en svaghed ?

Men selv om den kan drille lidt, vil jeg meget nødig af med bilen, den er dejlig at køre i både på vej og i terræn.

Det skal dog nævnes at P38 fra 96 har en anden motorstyring end den jeg har, ( min er bosch). Der går rygter om at de der er før 1999 har problemer med motor styringen. ( ved ikke om det er korrekt)

Hilsen

Torben 8266


Index
96879: sv: sv: sv: P38 erfaringer (19-04-2010 07:47:51) (svar på 96875)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 20.138.20.231)
Hej Peter.

Jeg har en P38, som jeg er ganske glad for, men den har også vist sin dyre side.

Jeg måtte skifte automat gearkassen, hvilket ikke var lige det jeg havde forventet, men det kan jo ske for alle biler.
Og når man køber brugt og uden garanti, så har man jo også sparet en masse penge i forhold til en handel hos en forhandler.

Kompressoren er en simpel ting at skifte, og koster ca 1700 i england.

Rent el mæssigt er den langt mere advanceret en hvad du nok er vant til i defendere, og følere kan være noget der driller.

Jeg må desværre skille mig af med min, grundet ændrede behov, hvilket er ærgeligt, for Torben har ret, det er en super dejlig bil.

Om 308000 km er noget at bekymre sig om er svært at sige. Som benzin V8 så skal du være opmærksom på vandpumpen, der går nogle rygter om hvor langt en V8 motor holder i en P38, sandheds værdien i dem må du selv vurdere.
Generelt set, så skal du gøre dig nogle tanker om automat gearkassen, som nok kan være ved at stå for udskiftning, den kan måske også sagtens køre 100.000 km mere uden problemer.

Undervurder endeligt ikke prisen på rust arbejde på en P38, der er meget der skal adskilles.

Hvad pris leje ligger bilen i?
Mvh

Stephan
Index
96880: sv: sv: sv: sv: P38 erfaringer (19-04-2010 07:50:04) (svar på 96879)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 20.138.20.231)
Iøvrigt så lyder det som om at du har en utæthed på bilen eller en dårlig kompressor. Måske begge dele.

Er der en utæthed vil kompressoren køre meget mere og derved slides meget mere.
Index
96885: sv: sv: sv: sv: P38 erfaringer (19-04-2010 09:20:42) (svar på 96879)
Peter Posgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.233.241.100)
Tak for indlæg..

Hvis jeg nu siger at den står ganke pænt men har ir på alle dørebunde. En skærmkant og en kølerhjelm som er rustet men ikke gennemtæret. Og to bagklapper som er irret og sikkert står til udskiftning. Så skal den have 4 nye dæk, en ny radio og et nyt bakspejl. Og den ene rude "banker" når den er kørt helt op.

Den er pæn i interiør og alt el-ser ud som om det virker. Går godt i motoren og gearkassen skifter pænt og blødt. Prutter lidt (vist fra den ene manifold)
Men kompressoren står og kører ca. hvert minut, men sælger siger at støddæmpere foran lige er skiftet.

Køleren er lige skiftet. Og en del andet som jeg ikke har set regninger på.

Jeg ved faktisk ikke med servicebog, men det er til at finde ud af.

Næsten nysynet...

Hvad skal sådan en koste?!

Jeg overvejede at hente en reservedelsbil i tyskland, og evt. dele den med en som manglede nogle andre dele.

Mvh.
Peter
Index
96883: sv: P38 erfaringer (19-04-2010 09:08:19) (svar på 96869)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.242.232.2)
Hej Peter

Du kan prøve at søge på elfejl og P38 og der vil dukke lidt småting op.
Hvis du synes det var dyrt at holde en Disco eller en 110" kørende så glæd dig til regningerne i kølvandet på en P38.

Modellen er, efter min absolut subjektive opfattelse, nok den mest fejlbefængte og klampsamlede model der nogensinde er rullet af båndet i Solihull.

mvh Claus
Index
96886: sv: P38 erfaringer (19-04-2010 09:49:37) (svar på 96869)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.192.200.225)
Hej P

Søg på Mobile.de og du vil finde masser af P38 med 4,6 V8 der har gået under 150.000 km - og umiddelbart er uden så meget rust.
Det ville jeg ihvertfald gøre. Du ender nok også med en bil med mere udstyr og måske i bedre stand - og ender måske også med at spare nogle penge. Søg gerne biler fra hele vestEuropa.

God jagt

V8 hilsen
Index
96887: sv: P38 erfaringer (19-04-2010 10:20:39) (svar på 96869)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Som jeg lige læser dit indlæg så er mit råd at du skal holde dig væk!!
Kender godt til følesen af at der er en bil man bare må eje men nogle gange tager fornuften heldigvis over!!
Det gjorde den så bare ikke for mig sidst, men det betaler jeg så også prisen for!! Jeg laver heldigvis alt selv og så er det til at have med at gøre!!
Index
96889: sv: sv: P38 erfaringer (19-04-2010 10:41:18) (svar på 96887)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.7.31.10)
Hej Peter

Når jeg læser dit første indlæg mm - så vil jeg give Ole ret!

Find nogle flere penge, og køb en bil der er i bedre stand. Brug pengene på det - i stedet for at på reservedele. Du kan ikke være sikker på, at den kun fejler det du lige umiddelbart kan få øje på.

bare min 50-cent.

Eddie
Index
96935: sv: P38 erfaringer (20-04-2010 13:26:36) (svar på 96869)
Kaj Tunlev #1643, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.60.106.5)
Hej Peter!

Jeg spurgte en meget kvalificeret LR mekaniker, hvad jeg skulle passe på ved køb af en P38. Han sagde jeg skulle være meget opmærksom på, at 4.6 har en kedelig tendens til at revne i blokken. Og dette var meget svært at finde ud af.

Mvh

Kaj Tunlev
Index
97034: sv: sv: P38 erfaringer (22-04-2010 09:47:22) (svar på 96935)
Peter Posgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.233.241.100)
Tak for alle indlæggene... Nu tager jeg ud og kigger på det engelske uhyre i aften med lidt mere kritiske øjne, før jeg kaster mig ud i endnu et land rover eventyr.

Meeeeen... det er jo en skøn bil. :)

//Peter