155868:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Omregistrering af 110" (15-12-2016 09:09:37) (svar på
155866)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (
ip-adr: 5.186.123.199)
Jeg synes nu ikke at det er en jungle. Man skal bare undersøge lidt grundigt, vide hvad man vil og så spore ind.
Det er ikke helt korrekt at det er mega dyrt at omregistrere en veteranbil til hvide plader. Det kommer jo an på nyprisen og dermed årgangen. Tager man en 81ér bliver det naturligvis meget dyrere end en 72ér. Der skete meget med priserne dengang sidst i 70érne og starten af 80érne.
Man skal huske at en hvidplade Land Rover, ihvertfald de gamle, sælges til en noget højere pris end gulplade biler. Altså den har en højere værdi. Vægtafgiften er billigere og er det en bus, meget billigere. Syn er efter det 40. år kun hvert 8. år (hvis man indregistrerer som veteran) og så skal veteranbusser faktisk også kun til syn hvert 8.år (hvis indreg som veteran). Det sidste har jeg kun på mail fra FSTYR og ingen personlig erfaring.
Så kan man tænke over om man gider at køre rundt i en veteran Land-Rover med de begrænsninger den nu har i brug og teknik. Det må jo være en personlig afvejning. Begge mine biler er tusse gamle, men bussen bruges hver eneste dag og den har ikke ladt mig i stikke endnu. Nuvel, jeg har ikke langt på arbejde osv. Kører man langt er det nok en anden sag?
Men jeg synes altså i det store hele at det er RET BILLIGT at køre og holde en veteran Land-Rover.
Om ganske få år begynder de første 110" busser at blive veteraner, så tro mig - prisen går på dem, som på seriebilerne, kun een vej!
Privat buskørsel er noget mindre restriktivt i dag end det var for år tilbage. Du må gerne køre med stor trailer efter bus, hvis du har det store anhængerkort. Du skal IKKE have fartskriver i - heller ikke i udlandet. (ihvertfald ikke i de gamle)