114012:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 200 tdi (02-09-2011 01:41:41) (svar på
113951)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 95.209.252.238)
Jeg vil nok mene; en TGV 2.8L (standard 135HK.) er vist ikke som "Rigth out of the drawer" dersom den kan bringe en 90" op på 170Km/t. Prøvede for år tilbage, hos Bertelsen, en "demonstrator" 110" med en sådan motor og var egentlig ikke imponeret. Den du har oplevet har sikkert været med den ganzen molevitten- stor intercooler, tunet motor herunder specialturbo osv. Skal man holde sig ad dydens smalle sti mht. større motor, tillades en 109" op til små 90HK, dersom 109"eren er født med 4cylindret. Dvs. 2,5L TD m. 85HK. 2,5L
benzin også m. 85Hk. Eller 2,8L TD fra Daihatsu Rocky m. 88hk. Eller tunet 2.25L benziner. Med kraftigere motor bør man nok få seriebilen gearet op, dels for at undgå den splittes ad ved de høje omdrejninger, dels for brændstoføkonomi. Min erfaring med seriebilsbremser er de egentlig er effektive nok fra nyt, calamiteten er der så straks ved kørsel i mudder op til tromler, så bliver både tromler og bakker rillede og ujævne med nedsat bremseevne til følge.