Hej derude i det danske Land Rover samfund
Lang historie kort, så har min far og jeg haft en Serie III de sidste 10 år, som har været et fantastisk køretøj selvom der skulle skrues en del på den :) Her for nyligt har vi valgt at skifte den ud med en 2006 Defender TD5 90", som må sige at være en anden køre oplevelse end man er vant til :) skal dog være ærlig at sige at man nok kommer til at savne det nostalgiske ved at køre den gamle, selvom den ikke altid kunne starte og der skulle skrues på den, havde den en vis charme som den nye ikke har, men sådan er det jo med gamle biler og vi er stadig rigtigt glade og tilfredse med den nye investering :)
Jeg har dog et par spørgsmål til den nye, som jeg ikke kan finde svar på, på nettet.
Jeg har læst meget om det der hedder anti stall, og kan ikke finde ud af om vores model har! Er der nogen af jer som ved det?
Yderligere har den diff lock, jeg er med på hvad det er, men i hvilke situationer er det godt at bruge denne funktion?
Har også været inde og kigge på denne:
http://www.lrparts.dk/shop/land-rover-defender-1437p.htmlUdover lyden, så vidt jeg har læst mig til, giver den så nogen anden effekt?
Sidst men ikke mindst, hvilke hastighed kan sådan en kører på motorvejen, uden at man ødelægger noget. Ikke fordi jeg skal overskride hastighedsbegrænsningen, men der er ikke omdrejningstæller i bilen hvilket jeg godt kan lide, da det giver mig en god indikation om hvor hårdt man presser bilen. Syntes også det er svært at danne mig et indtryk ud fra motorstøjen, da jeg i forvejen ikke har noget at referer til.
Er der ellers nogle ting jeg skal vide om denne model, både godt og dårligt (hvis der vel at mærke er noget dårligt) :)
Mvh
Nicolai