tilbage

Land Rover Forum  

Index
77569: 3,5 V8 knastaksel/hydraulisk løfter (20-02-2009 13:40:44)
Michael Charboe Christensen #8007, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.63.155.166)
Har medsammensvorende V8 fans.
Jeg har via 2huse samt div indlæg fundet frem til hvad der nok er galt med min V8. Det tyder på at den skal have skiftet knastaksler og hydr. løftere.

Jeg er normalt rimelæig OK til engelsk, men er der nogen der kan de helt specifikke termer, samt evt "indkøbsliste", så man har de rigtige stumper hjemme inden man går igang.

Til orrientring så har jeg en 110'er fra '93.

Med LARO hilsen
Michael
Index
77573: sv: 3,5 V8 knastaksel/hydraulisk løfter (20-02-2009 13:58:02) (svar på 77569)
Eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.7.31.10)
Hej Michael

Du skal kun bruge en (1 stk) knastaksel = camshaft og så skal du bruge 16 løftere = Hydraulic Tappet

Overvej følgende:

Timing chain = kæde
camshaft gear = tandhjul på knasaksel
chrankshaft gear = tandhjul på krumtapaksel
cam bearing set = lejesæt til knastaksel.

Eddie
Index
77578: sv: sv: 3,5 V8 knastaksel/hydraulisk løfter (20-02-2009 14:30:38) (svar på 77573)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.53.134)
Du skal ikke overveje Eddie's forslag, når det er åbent skal alt byttes, det koster småpenge i forhold til den tid det tager at skille det hele ad igen.
Og nå knasten er slidt, så er kæden med tandhjul det også.

Se dog bort for lejesættet, det har jeg ikke været ude for at skulle skifte endnu, og jeg har da skiftet et par knastaksler til dato.

Hilsen
Struntze
Index
77584: sv: sv: 3,5 V8 knastaksel/hydraulisk løfter (20-02-2009 15:42:41) (svar på 77573)
Michael Charboe Christensen #8007, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.63.155.166)
Tusind tak begge to.

Rart ligesom at have lidt at gå efter. Trist at stå med olie op over begge øre og finde ud af at man mangler en lille "dum" ting.

Med LARO hilsen
Michael, V8 lyder bare bedst
Index
77587: sv: sv: sv: 3,5 V8 knastaksel/hydraulisk løfter (20-02-2009 16:49:13) (svar på 77584)
leif jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.106.110)
Husk også lige at få et pakningssæt til toppen med det samme, du komme jo til at skulle skille det meste af motoren ad i den omgang. hele sættet koste ikke 300 kr og du kan ikke komme uden om det.

Hilsen Leif Jensen
Index
77589: sv: sv: sv: sv: 3,5 V8 knastaksel/hydraulisk løfter (20-02-2009 17:13:54) (svar på 77587)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.53.134)
Godt husket, jeg vidste der var noget der manglede.

Køb evt. den dyre indsugnings pakning med gummi på beggesider

Struntze
Index
77599: sv: sv: sv: sv: sv: 3,5 V8 knastaksel/hydraulisk løfter (20-02-2009 19:18:07) (svar på 77589)
Peter Maigaard #5894, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.228.217.138)
Jeg har lige købt "knast-kittet" hos Autopost til en 3.9'er, det koster £110 for hele molevitten + fragt. Så vidt jeg kan se medfølger alle nødvendige pakninger til operationen, dog manglede der indkøringspasta.

/Peter
Index
77606: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3,5 V8 knastaksel/hydraulisk løfter (20-02-2009 21:27:18) (svar på 77599)
Benny Jepsen #2711, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.35.175)
Hvis man alligevel skal til at skifte knastaksel, vil jeg anbefale at overveje en med en anden karakterisik end en standard knast.
Knastakslen er den enkeltkomponen der bestemmer absolut mest om hvordan en motor skal føles, hvad den yder og hvilken økonomi der er i den.
Standard knasten er designet til at bruges i alle områder af verden med varieret kvalitet af brændstof, derfor kan der til brug her i DK med fordel vælges en noget skrappere knast.
Prøv at søge lidt rundt på nettet, inden der bare bestilles en ny standard knastaksel, en der giver mere moment eller måske 25 Hp mere er ikke ret meget dyrere og arbejdet med at skifte den er jo det samme.

Mvh. Benny #2711